בעולם

הבית הלבן לוחץ: הסכם עם סעודיה בדרך?

הבית הלבן רוצה להשיג הסכם בין ישראל וסעודיה לפני שביידן יתחיל את קמפיין הבחירות שלו; בכירים אומרים שסעודיה רוצה את ההסכם תחת ביידן כדי לקבל תמיכה רבה יותר ממחוקקים בארצות הברית
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)
הבית הלבן לוחץ על חתימת הסכם שלום ישראלי-סעודי בששת החודשים הקרובים ולפני שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן יעבור לקידום הקמפיין הנשיאותי שלו, כך דווח באתר אקסיוס. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בג'דה ב-7 במאי.
סאליבן אמר בפגישה לבן סלמאן כי ארה"ב רואה הזדמנות לעסקה ישראלית-סעודית עד סוף השנה. לפי הדיווחים, הנסיך אמר שהוא רוצה בתמורה שיתוף פעולה חזק יותר עם צבא ארה"ב.
בכירים אמריקנים טענו שזה האינטרס של ערב הסעודית לגבש הסכם בזמן שביידן בתפקיד, שכן הוא יקבל תמיכה דו-מפלגתית. בעוד הרפובליקנים תומכים בהסכם סעודי, דמוקרטים רבים יעשו זאת רק אם ייעשה הסכם תחת נשיא מפלגתם.
לפני עשרה ימים טסו בכירי הבית הלבן מסעודיה לישראל כדי לתדרך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על השיחות שניהל סאליבן עם בן סלמאן.
"יש לנו אינטרס לקדם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ולמעשה, הממשל הזה הוא שיצר את הצעד הממשי הראשון של שתי המדינות הללו שמתקרבות יחד, עם פתיחת המרחב האווירי מעל ערב הסעודית לטיסות אזרחיות מישראל", אמר סאליבן ב-4 במאי במכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון.
"כסימן לרצינותי לגבי עד כמה אנחנו מתמקדים בזה ועד כמה אנחנו מתייחסים לזה ברצינות, אני לא מתכוון לומר שום דבר נוסף שמא אפגע במאמצים שאנחנו עושים בנושא הזה", הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה