בארץ
מהפכה בשירותי התחבורה הציבורית: איך חיינו הולכים להשתפר?
מהפכה חדשה מתקרבת אל התחבורה הציבורית: יותר קווים, היררכיה בין הקווים השונים וחלוקה שלהם לקווים עורקיים ומהירים לצד קווים אזורים ומאספים
משרד התחבורה מקדם תוכנית אסטרטגית שבמסגרתה נמצאים קווי אוטובוס תדירים ומהירים על נתיבים בלעדיים. תוכנית זו נועדה להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה יותר בשנים הקרובות. זהו מסר לכל אלה המחכים לקווים נוספים של הרכבת הקלה ולמטרו, תוכניות אלה יקחו עוד שנים רבות. בינתיים במשרד התחבורה מנסים לספק פתרונות אחרים.
במסגרת התוכנית החדשה, משרד התחבורה שואף לקבוע עקרונות חדשים לתכנון קווי אוטובוסים. לשם דוגמה, במטרופולין תל אביב יש שבעה קווים המוגדרים תדירים. התוכנית המדוברת מעוניינת להגדיל את רשת הקווים התדירים ל-25 קווים.
התוכנית מעוניינת ליצור היררכיה בין הקווים השונים. היא מגדירה ומחלקת את הקווים השונים לקווים עורקיים ומהירים ולצדם קווים אזוריים מאספים. צעד נוסף שהתוכנית מעוניינת לקיים או נושא ההחלפות בתחבורה הציבורית. בתוכנית החדשה מתוכננות תחנות חדשות שיהיו מרווחות ומוצלות יותר. גם ההמתנה תהיה קצרה יותר מכיוון שהקווים העורקיים יהיו תדירים יותר ומהירים יותר.
עוד ב-
כיום 90% מהנסיעות בתחבורה הציבורית מתבצעות באוטובוסים ועל פי משרד התחבורה בשנת 2040, לפחות 50% מהנסיעות עדיין יהיו באוטובוסים (בהנחה שתהיה רשת רכבות קלות ומטרו בגוש דן.)
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.קווים עורקייםנהג רומני 04/2023/29הגב לתגובה זו0 0בחיפה והקריות זה קיים וזה עובד מצויין. כל קווי המטרונית נוסעים ללא כניסה לשכונות.סגור
-
7.תחבורה ציבוריתנאמן אבנר 04/2023/25הגב לתגובה זו4 0זורקים ים של כסף על אוטובוסים רקים שנוסעים בפריפריה לא מכסים את הדלק שלהם סתם בזבוז כסף וחברות שעושות ים של כסף על חשבון המדינה אין שכל אין דאגות חוץ מזיהום אוויר שאוטובוס על 3 קילומטר שורף ליטר סולר עולה באמצע שבוע משלם מראש פינה לעפולה 16 שקלים ואולי יש באוטובוס 7 נוסעים חבל על כסף ציבורי בשנות השמונים היה יותר יעיל היה קו מאסף שיוצא מתל אביב עד קרית שמונה עובר גם בעפולה היום כל חצי שעה יוצא קו מעפולה לקרית שמונה בנוסף לקווים השנייםסגור
-
6.כרגיל הכל באיחור....צפונית 04/2023/25הגב לתגובה זו0 1אין מספיק דירות, אין מספיק נתיבים בכבישים, וכשכבר מרחיבים נתיב חסר כסף להשלים את כולו ומשאירים צוואר בקבוק.. אז כאשר התכנית תתגשם היא כבר לא תתאים...סגור
-
5.מידע חשוב ביותררועי 04/2023/25הגב לתגובה זו0 0זה נכון באמת המדינה עשתה נתיבים חדשים אבל מה עוזר הנתיבים אם אין אוטובוסים בכל הארץ יש בעיה באוטובוסים ויוצאים אוטובוסים מחברות פרטיות ובם לא באים בזמן ויש מלא בעיות וחוסר באוטובוסים אז כל הכבוד שהשקעתם בנתיבים אבל הזנחתם את האוטובוסים עצמם אז מה שווה כל ההשקעה שלכם?סגור
-
4.עם שרת התחבורה הנוכחית לא ייתכן שיפור (ל"ת)Raffi 04/2023/25הגב לתגובה זו6 3סגור
- טען עוד
-
צודק (ל"ת)ראובן 05/2023/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אני עולה לאוטובוס ונידהמת מכמות האנשים שלאחנה 04/2023/25הגב לתגובה זו1 1משלמים.כאילו האוטובוס והמושב של אבא שלהם ולא צריך לשלם.מדהים!סגור
-
מניין לך?ראובן 05/2023/01הגב לתגובה זו0 0לוקח שנייה להעביר את הרב קו. יש מי שמשלמים באפליקציה עם סורק הברקוד.סגור
-
איך בעצםדיי 04/2023/25הגב לתגובה זו1 0את יודעת שלא משלמים?יש משלמים ברב קו,אז יותר רואים שכן או לא, אבל בעיקר הצעירים משלמים באפליקציה,עם הנייד,ראיתי שממש בעליה לאוטובוס על דלת האוטובוס יש את ה קיו אר ...אז עוד בתחילת הנסיעה משלמים...סגור
-
2.סדר עולמי חדשיום הדין 04/2023/25הגב לתגובה זו1 0הסוף התחילסגור
-
1.לא מאמין עד שזה לא קורה (ל"ת)שבע מהבטחות 04/2023/25הגב לתגובה זו6 0סגור