בארץ

ח"כ גנץ: "עלול להישפך דם ברחובות, חרד ממלחמת אחים"

חבר הכנסת בני גנץ התייחס לשלל שאלות בוערות לכבוד חג הפסח: "אני לא יודע מה יקרה פה לכלכלה, לחברה, לחינוך, להיבטים המשפטיים, לאנשים שמשרתים"
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ח"כ ושר הביטחון לשעבר בני גנץ התראיין לישראל היום לכבוד חג הפסח והתייחס למשבר הסרבנות בצה"ל, הרפורמה המשפטית והפילוג ההולך ומעמיק בעם. "עלול להישפך דם ברחובות. אני חרד ממלחמת אחים".
גנץ התייחס לטענות הטוענות כי הרפורמה לא תפגע בדמוקרטיה במדינת ישראל ואף תחזק אותה: "בטווח של שנה לא יקרה דבר, אבל בטווח היותר רחוק זה יתפרק. כשאתה ממשיך לנסוע באזימוט לא נכון כל כך הרבה שנים, אני לא יודע מה יקרה פה לכלכלה, לחברה, לחינוך, להיבטים המשפטיים, לאנשים שמשרתים".
לגבי האפשרות שיכנס (שוב) לממשלה בראשות נתניהו אמר: "אני לא נכנס לממשלה שלו ולא אהיה חלק מהממשלה שלו, אבל אני חותר להסכמות דמוקרטיות ותמיד אתן גיבוי ביטחוני ככל שזה יתאפשר. אני לא חושב שנתניהו רוצה ברעתה של המדינה, אבל סדר העדיפויות האישי שלו משפיע על סדר העדיפויות הלאומי שלו, וכתוצאה מזה הוא ביצע סדרת שגיאות בניהוג של המדינה, שאני מקווה שניתן יהיה לתקן אותן".
כזכור, היחסים עם שותפתנו הגדולה ביותר, ארצות הברית, הדרדרו בשבועות האחרונים עקב אמירות חסרות אחריות של חלק מחברי הקואליציה, גנץ שצריך "לעצור הכל ולרוץ מהר לאמריקה ולסדר את העניין הזה". הוא מתייחס לסכנה שבאיבוד ארצות הברית כבעלת הברית הגדולה שלנו: "לאבד את המשענת האסטרטגית של ארה"ב או להיות בסכנה לאבד אותה, זה נשמע למישהו הגיוני?".
הוא עוד מוסיף כי: "אנחנו עומדים בזכות עצמנו, אבל זה מאפשר לנו ביטחון, זה מביא גיבוי בינלאומי, וזה מאפשר פיתוח של הכלכלה המדהימה שהייתה פה עד לפני שלושה-ארבעה חודשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה