בארץ

במהלך המחאה הלילית: "חוק דרעי 2" אושר לקריאה שניה ושלישית

לא עוצרים. הוועדה המיוחדת בכנסת שדנה ב"חוק דרעי 2" המשיכה לעבוד בשעות הלילה על רקע מחאות הענק נגד פיטורי שר הביטחון. הוועדה אישרה את החוק לקריאה שניה ושלישית
מערכת ice |  2
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע מחאת הענק בשעות הלילה לאחר פיטורי שר הביטחון, יואב גלנט, הוועדה המיוחדת בכנסת שדנה ב"חוק דרעי 2" המשיכה לעבוד במהלך שעות הלילה ואישרה אותו לקריאה שניה ושלישית. ככל הנראה, ההצעה צפוי לסלול את דרכו של אריה דרעי בחזרה לממשלה עוד השבוע.
בדיון המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, הזהיר כי "חוק דרעי 2" "מצטרף לדברי חקיקה אחרים שמחלישים את מנגנוני הגנה על שלטון החוק. והכול, במטרה להכשיר מינוי של שר מסוים למשלה בניגוד לפסיקה של שתי ערכאות שיפוטיות, בהן בית המשפט העליון בהרכב של 11 שופטים. על כן אנו סבורים שמדובר במקרה של שימוש לרעה בסמכות".

כזכור, מדובר בניסיון שני להכשיר את מינויו של אריה דרעי לשר וזאת לאחר שבדצמבר האחרון אישרה הכנסת את "חוק דרעי 1", שאפשר את מינויו של יו"ר ש"ס לשר הפנים והבריאות וזאת למרות שהורשע בעבירות מס והושת עליו עונש מאסר על תנאי. בג"צ קבע ברוב של 10 ל-1 כי דרעי פסול מלכהן כשר עקב "חוסר סבירות קיצוני" וכן מכיוון שבעת הרשעתו שיקר וטען כי לא יחזור לחיים הציבוריים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמו גנבים בלילה (ל"ת)
    דודו 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חוק דרעי
    יוסי 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאפשר את החוק שלך אתה בעד ייחתיכת עבריין מסריח אבל לקדם את הרפורמה אתה ממליץ לעצור ייפושע קטן ועלוב
    סגור