בארץ

מרגול קבעה: זה הזוכה בפרס ישראל במקום שלמה ארצי

ועדת הפרס, בראשותה של מרגלית צנעני, דנה בשלמה ארצי כזוכה בתחום הזמר העברי, אך הוא בחר שלא לקבל את הפרס, מתוך רצון לשמור על פרטיותו. משכך, יוסי לוי הידוע כדקלון קיבל את הפרס הנחשק
מערכת ice | 
שלמה ארצי (צילום פלאש 90)
אחרי הסירוב של שלמה ארצי לקבל את הפרס, שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (ראשון) כי מר יוסי הלוי (המכונה "דקלון"), מחלוצי המוסיקה הים תיכונית הישראלית, הוא חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותה של מרגלית צנעני ובהשתתפותם של החברים אבי  אוחיון וד"ר אורי רום. 
ועדת הפרס ציינה כי "בשירתו דקלון העניק נופך ייחודי לזמר העברי ובה משתקפת אישיותו הייחודית: *נעים זמירות ישראל. עוד ציינה הועדה בנימוקים לבחירה כי "דקלון ידוע באישיותו הנעימה והצנועה ונערץ על קהל מאזינים מכל גווני הקשת  בחברה הישראלית וכן הוא מושא להערכה וחיקוי על ידי חבריו האמנים".

יש לציין כי ועדת הפרס, בראשותה של הזמרת מרגלית צנעני, דנה במועמד נוסף בתחום הזמר העברי, שהעפיל לשלב הסופי, אך הוא בחר שלא לקבל את הפרס, מתוך רצון לשמור על פרטיותו. הועדה, כמובן, מכבדת את החלטתו. 
פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה