בארץ

סמוטריץ' מסכן את הסכם השלום עם ירדן? "קולוניאליזם בישראל"

לאחר אמירת סמוטריץ' כי "אין דבר כזה עם פלסטיני", שלל גינויים מגיעים מירדן ומהרשות הפלסטינית: "התבטאותו של סמוטריץ' היא הוכחה חותכת לרעיונות הקיצוניים והגזעניים ששולטים בהרכב הממשלה הישראלית הנוכחית"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
בירדן וברשות הפלסטינית מגנים את ההתבטאות של שר האוצר סמוטריץ' שאמר: "אין דבר כזה עם פלשתיני". בירדן אמרו: "העמדה המסיתה שלו ושל בכירים רשמיים בממשלת ישראל נגד העם הפלשתיני, קיומו וזכויותיו באדמתו - משקפת את מנטליות הקולוניאליזם החשוכה שהחלה להשתלט על השלטון בישראל, מה שיוצר אקלים לצמיחת קיצוניות וטרור נגד בני עמנו".
כזכור, סמוטריץ' שוהה בפריז נאם בארמון האליזה: "אין דבר כזה עם פלשתיני. ממציאים עם פיקטיבי, פועלים לזכויות פיקטיביות בארץ ישראל רק כדי להילחם בתנועה הציונית. זאת האמת ההיסטורית, זאת האמת התנ"כית, זאת האמת ואין בלתה. את האמת הזאת צריכים לשמוע ערבים בארץ ישראל, ואת האמת צריכים לשמוע גם כמה יהודים שקצת התבלבלו במדינת ישראל".
רה"מ הפלסטיני מוחמד אשתיה אמר: "התבטאותו של סמוטריץ' היא הוכחה חותכת לרעיונות הקיצוניים והגזעניים ששולטים בהרכב הממשלה הישראלית הנוכחית. אנחנו אלה שנתנו לפלשתין את שמה, האדמה הזאת היא שלנו וישראל היא מדינה קולוניאליסטית שאותה ייסדו האימפריאליסטים והמתנחלים וכבר למדנו מההיסטוריה שהקולוניאליזם סופו להיעלם. הצהרות מזייפי ההיסטוריה וטיעוניהם הכוזבים לא יזעזעו את עמנו ואת השייכות שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה