בארץ

בן גביר תחת ביקורת קשה: "המתווה שלו יזרז את הרצח הבא של אישה"

פרופ' עו"ד דנה פוגץ', מומחית לזכויות נפגעי עבירה, הקריה האקדמית אונו ומייסדת המכון לוויקטמולוגיה הגיבה למתווה השר ואמרה: "גבר שהורשע בתקיפה פעמיים ואפילו רק פעם אחת, הוא פצצה מתקתקת. המתווה לא רק שלא יסייע למנוע את הרצח של האישה הבאה, אלא יזרז אותו. אנו עדים להליך חסר תקדים של פוליטיזציה של המשטרה"
מערכת ice | 
דנה פוגץ (צילום אייל טואג)
בוועדה לקידום מעמד האישה נחשף השבוע, כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בוחן מתווה בו פיקוח אלקטרוני על גברים אלימים רק במקרה של שתי הרשעות קודמות. זאת כאשר ברקע הנתונים מצביעים על תמונה מדאיגה: יותר מ-200,000 נשים בישראל נפגעות מאלימות מדי שנה ורק רבע מהן מדווחות לרשויות. בממוצע נרצחות 20 נשים על רקע מגדרי כל שנה, כשהנתונים מראים שיותר ממחצית מהן הכירו את הרוצח שלהן.
פרופ' עו"ד דנה פוגץ', מומחית לזכויות נפגעי עבירה, הקריה האקדמית אונו ומייסדת המכון לוויקטמולוגיה הגיבה למתווה השר ואמרה: "גבר שהורשע בתקיפה פעמיים ואפילו רק פעם אחת, הוא פצצה מתקתקת. המתווה לא רק שלא יסייע למנוע את הרצח של האישה הבאה, אלא יזרז אותו. אנו עדים להליך חסר תקדים של פוליטיזציה של המשטרה. תיקוני פקודת המשטרה המקודמים בימים אלו בכנסת, יאפשרו לשר בן גביר לשלוט במשטרה, לכוון את חקירותיה ואת סדרי עדיפויותיה".
"ההתנגדות של בן גביר לאיזוק אלקטרוני בשלבים בהם עדיין ניתן להציל נשים ממוות, מעידה על העתיד להתרחש. כשמספר הנשים שנרצחו בידי בעליהן שובר שיאים, כשרמת הביטחון האישי יורדת - האם מישהו חושב שאלו תהיינה המטרות שבן גביר יקבע לטיפול המשטרה? על השר בן גביר להבין, אזיק אלקטרוני לא הרג אף אחד אף פעם, גברים אלימים דווקא כן. אם מתווה בן גביר יעבור, במקום לקרוא למשטרה, יהיה אפשר לחייג ישר לחברה קדישא", הוסיפה פוגץ'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה