בארץ

דיווח: ישראל תקפה בסוריה והשביתה את נמל התעופה חלב

נמל התעופה הבינלאומי בחלב הופצץ הלילה והושבת מפעילות, על פי דיווחים בתקשורת הסורית מהפגזת חיל האוויר. באחרונה שימש הנמל משלוחים הומניטריים לנפגעי רעידת האדמה, וישראל חששה שאיראן מנצל זאת להחדרת אמצעי לחימה
מערכת ice | 
מטוס F16 אילוסטרציה (צילום משה שי פלאש 90)
כלי התקשורת בסוריה מדווחים הבוקר (שלישי) כי ישראל שוב תקפה במהלך הלילה בשטחה, והפעם את נמל התעופה בחלב – תקיפה שהשביתה את פעילות הנמל. לא ידוע על נפגעים בתקיפה, אך נגרם נזק רב למסלול הנחיתה של הנמל הבינלאומי.
סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" פרסמה כי "בשעה 02:07 האויב הישראלי תקף אווירית מכיוון הים התיכון, לעבר שדה התעופה הבינלאומי של חלב, מה שגרם לנזקים חמורים והשבית את שדה התעופה".

לפי חלק מהדיווחים, תקיפה נוספת ארעה במקביל גם בשדה התעופה הצבאי ניירב, גם הוא באזור חלב. יעד התקיפה היה ככל הנראה אתרים צבאיים של משטר אסד ושל המיליציות האיראניות. נמל התעופה בחלב שימש באחרונה להעברת ציוד הומניטרי לנפגעי רעידת האדמה בסוריה, ובישראל הביעו חשש כי איראן תנצל את המצב להחדרת אמצעי לחימה במסווה של משלוח הומניטרי.
 
זוהי התקיפה השנייה המיוחסת לישראל מאז רעידת האדמה בסוריה, כאשר לפי הנטען במדינה התקיפה הקודמת ארעה לפני שבועיים וחצי בדמשק. אז פורסם כי בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם ו-15 נוספים נפצעו, ולפי אחד הדיווחים ההרוגים היו דווקא כתוצאה של טיל נ"מ סורי שסטה ממסלולו ופגע באזרחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה