בארץ

הם יכולים: עולה ראשון לאחר הסדרת העלייה לאנשים עם צרכים מיוחדים

לראשונה, עלה לארץ עולה מצרפת בעל מוגבלות. עד היום לא ניתן היה להכין את תיק העלייה בחו"ל והיה נדרש להגיש את המסמכים שהם בארץ
מערכת ice | 
יעקב שלם (צילום משפחה)
יעקב שלם שעלה ארצה לאחרונה הוא לא עולה רגיל: הוא משותק בשתי רגליו ובידו השמאלית והוא העולה הראשון שעלה לארץ לאחר שמדינת ישראל תיקנה מחדל רב-שנים ואפשרה לאנשים עם צרכים מיוחדים להסדיר מראש את עלייתם ומגוריהם בארץ.
עד לא מזמן, עולים חדשים המוכרים במדינת המוצא שלהם כאנשים עם צרכים מיוחדים (לרבות חירשים וכבדי שמיעה, עיוורים ולקויי ראיה, מתמודדי נפש ועוד) לא יכלו להכין תיק ולהגיש מסמכים לגורמי המדינה כל עוד הם נמצאים בחו"ל, לפני עלייתם ארצה. בחודשים האחרונים הדבר השתנה, וכעת מתאפשר לעולים ולבני משפחותיהם להכין מראש את כל הנדרש לעלייתם לארץ.
אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), מספר כי "עלייתו המבורכת של יעקב התאפשרה הודות לשיתוף פעולה בין גורמים במשרד העלייה והקליטה, משרד הרווחה, הסוכנות היהודית, עיריית ירושלים, קהילת כנפי רוח ועמותת קעליטה. כולם נרתמו על מנת להגשים את חלומו של יעקב לעלות לישראל, חלום שנראה רחוק מאוד בהיותו בצרפת. עם הגיעו, יעקב התקבל בחמימות יוצאת דופן בקהילת כנפי רוח בירושלים, ואנו מקווים שבעקבות תיקון המחדל יוכלו עולים רבים יותר להגשים את חלומם ולעלות לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה