בארץ

יועצי המשרד להגנת הסביבה יוחלפו ביועצים חיצוניים - כמה זה יעלה לכם?

היועצים הסביבתיים שישבו עד כה בוועדות התכנון, כבר לא יורשו להשתתף ובמקום זאת יתפסו את מקומם יועצים סביבתיים חיצוניים, ששירותם יישכר רק למטרה זו. בעקבות הפרסום מנכ"ל המשרד גיא מסט ושרת המשרד, עידית סילמן, הביעו דאגה ופנו לגורמים הרלוונטיים על מנת לבטל או לשנות סעיף זה
מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בימים אלו הוגשה טיוטה נוספת של חוק ההסדרים ובגרסתו הנוכחית קיים כעת סעיף שעלול לסכן את משרתם של יועצי הסביבה מטעם המשרד להגנת הסביבה וכך גם את האינטרס של הציבור. 
על פי הסעיף החדש, היועצים הסביבתיים שישבו עד כה בוועדות התכנון, כבר לא יורשו להשתתף ובמקום זאת יתפסו את מקומם יועצים סביבתיים חיצוניים, ששירותם יישכר רק למטרה זו. בעקבות הפרסום מנכ"ל המשרד גיא מסט ושרת המשרד, עידית סילמן, הביעו דאגה ופנו לגורמים הרלוונטיים על מנת לבטל או לשנות סעיף זה.

לפי הרציונל של קובעי הסעיף, שכירת שירותם של יועצים חיצוניים תסיר את המחסומים הבירוקרטיים שיועצי המשרד מערימים לכאורה בוועדות וכי דווקא עובדת שכירת שירותם באופן חיצוני תגרום להם לפעול בצורה מדויקת ועניינית יותר.
בניגוד לכך, השרה ומנכ"ל המשרד טוענים כי הדבר הוא הפוך; יועצים אלו לא בהכרח יפעלו לטובת האינטרס הסביבתי והציבורי, אלא דווקא יעמיקו את כוחם של בעלי אינטרסים שונים בוועדות התכנון. כמו כן, המשרד להגנת הסביבה פועל בוועדות אלו תוך מבט מעמיק ונרחב על שלל נושאים וזה מה שמאפשר לו להעניק ייעוץ. לעומתם, יועץ חיצוני יעניק חוות דעת שהיא נטולה מאלמנטים הנדרשים הללו. 
לבסוף, לא ניתן להימנע מלחשוב ראשית על פרנסתם של אותם עובדי המשרד, שמוחלפים על ידי יועצים חיצוניים וכשלוחה ישירה מכך גם על ההוצאה הכלכלית של הממשלה על שירותם הפרטי של אותם יועצים וזאת לצד ההוצאה על משכורות היועצים של המשרד.
לכך נוסיף כי קיימות דרגות שונות של ועדות תכנון ברחבי הארץ ובכל אחת מהן יושבים לפחות 17 משתתפים ובהם יועצי משרדים שונים. לצד זאת נזכור כי יועץ סביבתי מקבל שכר ממוצע של כמעט 11 אלף שקלים וייתכן כי אותם יועצים פרטיים ידרשו אף יותר מכך. על כן, נשאלת השאלה האם הסעיף בחוק ההסדרים מגיע לטובת הציבור, הכיס שלו וכמובן הסביבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה