בארץ

לפיד: "עוד לפני שהוקמה – זו הממשלה המושחתת בכל הזמנים"

חוק דרעי-סמוטריץ' אושר הבוקר בכנסת, וראש הממשלה היוצא יאיר לפיד הגיב בחריפות: "עוד לפני שהוקמה, כבר תיזכר הממשלה הזאת כמושחתת בכל הזמנים. כל ציוני הגון מתבייש בה"
מערכת ice |  2
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
בתום לילה ארוך בכנסת, אושר הבוקר (שלישי) חוק דרעי-סמוטריץ', המכשיר את מינוי אריה דרעי לשר בממשלה חרף הרשעתו בפלילים ומינוי בצלאל סמוטריץ' לשר נוסף במשרד הביטחון.
החוק שאושר הבוקר קובע כי הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים, רק אם נידון לעונש מאסר בפועל (דרעי נדון למאסר על תנאי בהסדר טעון שכלל התפטרותו מהכנסת). עוד קובע החוק החדש כי בנוסף לשר הממונה על משרד, הממשלה רשאית למנות באישור הכנסת שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו זמנית שני שרים.

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, הגיב בחריפות לאחר אישור החוק ואמר: "עוד לפני שהיא הוקמה, כבר תיזכר הממשלה הזאת כמושחתת בכל הזמנים. רה"מ באמצע משפט על עבירות פליליות חמורות. עבריין שישב בכלא והורשע שוב ימונה לשר בכיר שאחראי על הכסף שלכם. עבריין שהורשע בתמיכה בארגון טרור ימונה לאחראי על המשטרה. כל ציוני הגון שאוהב את המדינה שלו מתבייש בממשלה הזו".
הממשלה החדשה צפויה להיות מושבעת ביום חמישי הקרוב, לאחר שנתניהו יבשר לשרי הליכוד החדשים אילו תיקים יקבלו, ומי ייוותרו מאוכזבים. 
ראשי המפלגות האופוזיציה העתידית - לפיד, גנץ, ליברמן, מיכאלי ועבאס – נועדו לקראת הקמת הממשלה, לאחריה פרסמו הודעה משותפת: "אנחנו ננהל ביחד מאבק נגד הממשלה החשוכה והאנטי דמוקרטית המוקמת בימים אלה, שתפרק את ישראל מבפנים. כשנחזור לשלטון, אנחנו מתחייבים לבטל את כל החקיקה הקיצונית שפוגעת בדמוקרטיה, בביטחון, בכלכלה ובחברה הישראלית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאיר היהיר תפסיק להתראיין......
    אילנה שניאור 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל פעם שהאיש פותח פה מתראיין או מעלה פוסט , אני מודה.....שהוא כבר לא ראש הממשלה ! ואם תדפדפו אחורה לכל הרמוזת הפוליטי שלו , תבינו שהתרומה שלו 00 רק נזק הבנדם הזה עשה לפוליטיקה !!! ,
    סגור
  • 1.
    לפד לא רואה את הדבשת על גבו
    סימה 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפיד אתה היית ראש ממשלה הכי בזבזן
    סגור