בארץ

מחאות לטובת חינוך הילדים: אלה הצעדים המתוכננים למהלך השבוע

מחאה נוספת במערכת החינוך מתחילה הבוקר בעקבות מקרי מצוקת כוח אדם קשים שהביאו לאחרונה להעברת לימודים בזום בעיר חיפה. ועד הגנים: "נמאס לנו"
מערכת ice | 
מאות גני ילדים בישראל צפויים להיסגר (צילום unsplash, פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית יוצא החל מהבוקר בצעדי מחאה כנגד הפגיעה המתמשכת בילדי הגנים: ״לנו ולילדינו נמאס. דורשים בטחון ויציבות ואת עזרתה של הממשלה להציל את החינוך במדינת ישראל. בואו נשים את החינוך במקומו הראוי על השולחן ובראש סדר העדיפויות הלאומי״. 
שרשרת פעולות המחאה המתוכננות לימים הקרובים, כולל הפגנת הורים גדולה בהמשך, הינן פועל יוצא של קריסת מערכת החינוך בגני הילדים מגיל לידה ועד 6, המחסור בגננות וסייעות, האיכות הירודה של כוח האדם החלופי, סגירת גנים וצהרונים בתכיפות, הצפיפות בגנים, אי קיום רפורמת הסייעת השנייה, הזנחת הגנים לגילאי לידה עד 3 ואי קיום חוק חינוך חובה.
האירוע מתרחש רק יומיים לאחר שגזרת חינוך הגיל הרך ספגה מחאות בשל האלימות שספגה גננת מצד הורה לילדה הלומדת בגן שאותו היא מנהלת. בתוך כך הושבתו לפני יומיים הלימודים בעיר בה הרחש המקרה - קרית מלאכי, וארגוני הגננות יצאו במחאה נגד המקרה הקשה.
כמו כן לפני כשבועיים הושבתו הלימודי םבעיר חיפה לאחר שמחסור בכוח אדם הביא להעברת הלימודים לזום. בהתאם לכך ועד ההורים בעיר הנחה את ההורים לא להכניס את הילדים לשיעורים המקוונים בתור מחאה וכתבו: "אנו כואבים את השימוש בהורים ובילדים החיפאיים ככלי במאבק ומוחים עליו בתוקף, איננו מסכימים בשום פנים ואופן ובשום תנאי, מלבד מצבי חירום חריגים ביותר, לפתרון של למידה מרחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה