בארץ

"אנשי משרד החינוך בחרדה קיומית מהשינויים, ממש בהיסטריה"

גורמים בכירים במשרד החינוך מביעים ביקורת חריפה על הפקעת אגפים מהמשרד והעברתם למפלגת נעם ומפלגת הציונות הדתית ומזהירים: "זה יפגע בתלמידים"
מערכת ice | 
יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
גורמים במשרד החינוך מותחים ביקורת חריפה על ההסכמים הקואליציוניים המפקיעים סמכויות ממשרד החינוך, ומעבירים אותם למפלגת נעם ולציונות הדתית. הגורמים מזהירים כי התלמידים ייפגעו מהשינויים.
לפי ההסכמים את האחריות על היחידה לתכניות חיצוניות וקידום שותפויות יקבל יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז, ואת האגף לתרבות יהודית תקבל ככל הנראה אורית סטרוק מהציונות הדתית. אתר N12 ציטט גורם מקצועי בכיר במשרד החינוך שאמר כי אנשי המשרד עוד לא התאוששו מהפירוק הקודם שלו, וכעת מוצאים עצמם בפירוק חוזר.
"איך אפשר לייצר רצף חינוכי ככה?", תהה הגורם הבכיר, "זה כמו לקחת את הלב מהגוף ולהחיות אותו דרך מכונה חיצונית. המהלכים האלה פוגעים בשגרת העבודה של המשרד, וביכולת שלו להוביל תהליכים ארוכים שישפיעו על הילדים".
גורם בכיר נוסף לשעבר במשרד החינוך, התראיין אף הוא וסיפר כי במשרד "בחרדה קיומית בעקבות מה שקורה, הם ממש בהיסטריה. יש פחד במערכת שיקצצו את התכנים ויקצרו את ידיהם של אנשי המקצוע החינוכיים".
השבוע פרסמו שורת מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך מכתב בו הם יוצאים נגד מינוי ח"כ אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה והענקת סמכויות לתוכניות הלימודים החיצוניות בבתי הספר. "מדובר בסכנת נפשות, במלוא מובנו של הביטוי – לתלמידים שאמורים לשיטתו לקבל חינוך גזעני, אנטי להט"בי, אנטי דמוקרטי ואנטי פלורליסטי" כתב מנהל עירוני ד' אורי לס במסמך שהופץ לקהילת בית הספר. "אבי מעוז מאמין שטיפולי המרה יכולים להחזיר הומואים ולסביות למוטב, ועומד להתמנות למנהל היחידה לתוכניות ושותפויות במשרד ראש הממשלה, לאחר שהיחידה תוצא ממשרד החינוך – שם היא נמצאת כיום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה