בארץ

הדיל בין יהדות התורה ליריב לוין נחשף: כל הפרטים

להצעה מסוג זו נתניהו לא ציפה. ביהדות התורה הציעו לנתניהו דיל פוליטי: מנה את יריב לוין לשר המשפטים ונוותר על רוב דרישותינו הקואליציוניות
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, יריב לוין, יצחק גולדקנופף ומשה גפני (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, מרים אלסטר)
יהדות התורה בהצעה לא שגרתית לבנימין נתניהו: מנה את יריב לוין לשר המשפטים ונחתור לסיום מהיר של המו"מ הקואליציוני. אם נתניהו אכן ימנה את לוין לתפקיד, במפלגה החרדית מתחייבים לרדת מרוב דרישותיהם בכל הנוגע לסוגיות המשפטיות. ליהדות התורה כנראה שיש התחייבות מצד לוין לקידום האינטרס המרכזי בדמותה של פסקת ההתגברות כאשר ההסכם המדובר אינו מעוגן רשמית. 
ביהדות התורה מחפשים סולם לרדת מהעץ אחרי שהביעו בפומבי אל עלבונם כאשר טענו שהופלו לרעה ביחס לתיקים שקיבל דרעי מנתניהו מעבר למספר המנדטים שקיבלו. ההצעה האחרונה שקיבלו מנתניהו הניחה את דעתם למעט תפקידו של ח״כ פרוש, שחושק בנוסף לתיק ירושלים ומורשת גם בתיק התפוצות.
ח"כ מקלב שהיה מזוהה עם תיק התחבורה יתמנה לסגן השר לשווין חברתי ואחראי על תעסוקת חרדים, כאשר בפועל יכהן כמעין שר בלתי רשמי בכל הנוגע לתעסוקת חרדים.  
תיק הדתות עדיין נותר במחלוקת וטומן בחובו מינויי דיינים ורבני ערים והוא קורץ גם לציונות הדתית ולש"ס. ביהדות התורה מנסים לאתר מתווה שיוסכם על הצדדים כאשר התיק יימסר כנראה ליהדות התורה אך סמכויותיו יתחלקו עם השותפים בציונות הדתית ובש"ס.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה