בארץ

הוחזרה לישראל גופת הצעיר הדרוזי טירן פרו שנחטפה לג'נין

לאחר לחץ כבד מצד ישראל על הרשות הפלסטינית ובמעורבות ארה"ב, מצרים והאו"ם, שוחררה הלילה גופת טירן פרו מג'נין והוחזרה לישראל. הצעיר הדרוזי נפגע בתאונת דרכים בג'נין ונחטף מבית חולים מקומי
מערכת ice |  1
טירן פרו (צילום משטרת ישראל)
גופת הצעיר הדרוזי טירן פרו שנחטפה מבית החולים בג'נין, הוחזרה במהלך הלילה לישראל לאחר לחץ כבד של ישראל על הרשות הפלסטינית, ובתיווך גורמים מצרים ואמריקאים.
טירן פרו, שאמור היה לחגוג היום את יום הולדתו ה-18, נסע ביום שלישי עם חברו מדלית אל כרמל לג'נין, במטרה להתקין מערכת שמע ברכב. בדרכם חזרה עברו תאונת דרכים קשה. חברו של טירן פונה באמצעות הסהר האדום לבית חולים בישראל, אך טירן עצמו פונה לבית חולים בג'נין. זאת, בשל מצבו הרפואי הקשה והפגיעות הרב מערכתיות שסבל מהן.

בעוד אביו ואחיו של טירן באו לבקרו בבית החולים בג'נין, הגיעו למעלה מעשרה חמושים פלסטינים מגדודי אל אקצא לבית החולים, ניתקו אותו ממכונת ההנשמה וחטפו אותו. לא ברור אם היה בחיים כשנחטף, אבל ברגע שנותק מהמכונה ברור שהיה שאינו עוד בין החיים.
ככל הנראה סברו החמושים שטירן הוא חייל ישראלי או אף מסתערב שהגיע לפעילות מבצעית בג'נין, אך גילו שמדובר בתלמיד כיתה י"ב תמים.
אתמול בערב הפגינו מאות תושבי דליית אל כרמל בזעם על חטיפתו של טירן פרו, וחסמו את כביש 6. המשטרה נמנעה מלהתעמת עימם ובתיאום עם מנהיג העדה הדרוזית פונה הכביש. כמה מהצעירים הדרוזים אף איימו להכנס חמושים לג'נין ולשחרר את גופת חברם במו ידיהם. בתיעוד שפורסם נראו חמושי רעולי פנים מאיימים לפעול באלימות.
בישראל התייחסו לתקרית החטיפה כאירוע הומניטרי, ועירבו גם את ארה"ב, מצרים והאו"ם. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, ותת אלוף פארס עטילה הפעילו לחץ על בכירים ברשות הפלסטינית. בין היתר איימה ישראל לסגור את המעברים לג'נין במשך כל סוף השבוע, מה שהיה פוגע כלכלית באוכלוסיה. הלילה בשעה 03:30 שוחררה גופתו של טירן פרו והועברה למשפחתו בישראל.
 הלווייתו של פרו תתקיים היום בשעה 14:00 בצהריים בדליית אל-כרמל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה יכול היה לגמר רע מאוד.גם הם
    Mtlk 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה היה יכול להיגמר רע גם בג'נין הבינו
    סגור