בארץ

אלקין מזגזג: היום מודאג מפסקת ההתגברות ובעבר תומך נלהב

הזגזוג של אלקין: מתמיכה נלהבת בפסגת ההתגברות לשלילתה בתכלית, כאשר בעבר אמר כי פסקת ההתגברות היא 'דבר נכון'
דוד זולדן |  1
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין נראה מודאג ומוטרד מהרפורמות המתוכננות במערכת המשפט של הקואליציה העתידית אלא שבדיקת ice מגלה שבעבר התבטא אלקין באופן נחרץ בעדה כשאמר שפסקת ההתגברות "היא דבר נכון".
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הביע את התנגדותו הנחרצת מפני השינויים המתוכננים במערכת המשפט על ידי הממשלה הבאה וציין כי "נישא וניתן מול הקואליציה, מקווה מאוד שהיא לא תהיה דורסנית". 
אלא שהארכיון זוכר הכל ונבירה בהתבטאויות העבר של אלקין עשויות להביך אותו. בעבר התבטא אלקין באופן נחרץ בסוגיית פסקת ההתגברות שאת חקיקתה חברי הכנסת בגוש נתניהו מעוניינים להעביר בהקדם. אלקין כתב אז: "פסקת ההתגברות היא דבר נכון והונחה על השולחן לראשונה על ידי הליכוד עוד במו"מ הקואליציוני לפני שלוש שנים. כשבית המשפט לא מאשר חוק זו התערבות בוטה בהחלטה של הכנסת. אם 61 ח"כים יכולים לאשר חוק יסוד, 61 ח"כים יכולים גם להחליט שהחוק יישאר בתוקף גם אם בית המשפט סבור אחרת! בדמוקרטיה אמיתית - העם צריך להכריע. הדרך שלו להכריע זה אך ורק דרך נציגיו בכנסת!" .
חשוב להזכיר כי חוק הצעת פסקת ההתגברות קובע כי הכנסת תוכל לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ ברוב של 61 ח"כים לפחות. עוד נאמר בהצעת החוק כי בג"ץ יוכל לפסול חקיקה של הכנסת רק ברוב של שני שלישים מתוך הרכב של 11 שופטים לפחות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פסקת ההתגברות
    ציון 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד : "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד". ב - 1994 עברה פסקת התגברות בתמיכתו של אהרון ברק על מנת לשמר את קואלייצת השמאל של רבין עליו השלום. אז היא לא הייתה "מטורפת" כי היא באה מהצד השמאלי של המפה. הפוזיציה של לפיד מופרכת.
    סגור