בארץ

לראשונה בפעילות המבצעית: זה הכלי שמסייע לצה"ל במשימות מורכבות

לראשונה בפעילות מבצעית ברצועת עזה, צה"ל משתמש בדחפורי D9 לא מאוישים. מדובר בדחפורים רובוטיים שפותחו על ידי חטיבת אלתא של התעשייה האווירית, אשר מסייעים בביצוע משימות הנדסיות מורכבות ללא מעורבות אדם 
מערכת ice | 
כוחות צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)
על רקע התמרון הקרקעי ברצועת עזה, היום (שישי) נודע כי לראשונה צה"ל משתמש בדחפורי D9 לא מאוישים במסגרת פעילות מבצעית. מדובר בדחפורים רובוטיים אשר פותחו על ידי חטיבת אלתא של התעשייה האווירית.
דחפורי ה-D9 הלא מאוישים, או בשמם הפחות רשמי "פנדה", תורמים באופן משמעותי למהלך הלחימה של צה"ל ברצועת עזה, נוכח העובדה כי אלו מסייעים בביצוע משימות הנדסיות מורכבות ללא מעורבות אדם. 
משקלו של דחפור D9 לא מאויש אינו עולה על 50 טונות והוא יכול לתפקד באופן עצמאי, כאשר המערכת המותקנת בכלי הצבאי מאפשרת עבודה בקרקע החל חפירת שטח וחפירות בנייה, פתיחת צירים, פריצת נתיבים בתנאי שטח מורכבים ועד להריסת מבנים.
מדובר בכלי מיוחד ובטיחותי, אשר מבצע את פעולות השטח ברצועה ללא סיכון חיי אדם. לצד זאת, המערכת המותקנת בדחפור מאפשרת זיהוי ועקיפת מכשולים בתנאי שטח קשים ובכל מזג אוויר.
כאמור, מעורבות בני אדם בכלי הדחפור הבלתי מאוישים אינו קיים. תא הנהג אינו מאויש ולכן לא קיימת סכנה לחיי הלוחמים הפועלים בסמוך או באזור לכלי הפנדה. אותה טכנולוגיה ייחודית פותחה במהלך העשור האחרון, כחלק משורת פיתוחים חדשניים של התעשייה האווירית. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה