בארץ

בצל המלחמה: עשרות יתומים מאב ואם - "אירוע שלא יכולנו לדמיין"

אירועי ה-7 באוקטובר הכפילו את מספר נפגעי הטרור המלווים בקרן של הסוכנות היהודית, כולל 338 ילדים אשר התייתמו מהוריהם. עד כה, ניתנו מענקי חירום למשפחות שבתיהן ספגו פגיעה ישירה של ירי טילים בסכום כולל של 1,536,000 שקל
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום vecteezy, דובר צהל)
מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" הותירו יתומים רבים בחברה הישראלית: הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית מלווה 338 יתומים, מהם 52 שהתייתמו מאב ואם, כאשר רובם מתחת לגיל 10 ובהם גם פעוטות מתחת לגיל 4. ביניהם גם מספר יתומים שנולדו לאחר הירצחו של האב.
מאז הקמתה בעקבות האינתיפאדה השנייה בשנת 2002, הקרן לנפגעי הטרור מעניקה סיוע כלכלי נרחב בהיקף של כ-100 מיליון שקלים לכ-9,000 משפחות. בשבעת החודשים האחרונים בלבד, מלווים על ידי הקרן עוד 8,439 משפחות נפגעי טרור למעגל הנתמכים על ידה.
בין המשפחות הללו, 118 משפחות מרובות נפגעים, שלמרבה הצער מונות יותר משני נפגעים באותה משפחה – נרצחים, פצועים או חטופים. משפחות אלה שיש להן ילדים בבית – יקבלו תמיכה. התרומות המועברות לנפגעי פעולות הטרור מגיעות בזכות תמיכת הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, הרוח הישראלים וגופים נוספים. 
על פי נתוני הסוכנות היהודית, מ-7 באוקטובר 2023 ועד ל- 7 במאי העניקה הקרן סיוע ל-8439 בתי אב נפגעי טרור בדרום, בצפון ובכל רחבי הארץ, בסכום כולל של יותר מ-36 מיליון שקלים.
הקרן מדווחת כי במהלך התקופה האחרונה, הוענקו מענקי חירום כספיים ל-7,853 משפחות שהיו זקוקות לסיוע כלכלי. אותה תרומה מבורכת מאפשרת למשפחות לקבל סיוע רפואי ואף חינוכי כגון קייטנות לילדים. 
מפילוח המשפחות שבהן טיפלה הקרו מאז 7 באוקטובר, עולה עוד כי עד כה ניתנו מענקי חירום ל-384 משפחות שבתיהן ספגו פגיעה ישירה של ירי טילים בסכום כולל של 1,536,000 שקל מירב המענקים ניתנו בעיר אשקלון (35%) לאחריה שדרות (30%). 
הנתונים מדברים על כ-19 אלף ילדים נפגעי טרור בעקבות אירועי אוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. לצד סלי השיקום האישיים ליתומים, והסיוע למשפחות, הקרן תרחיב תוכניות שיקומיות שונות בדגש על ילדים ובני נוער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה