משפט

מהפכה בסופרמרקטים בישראל: זה מה שאתם חייבים לראות במדפים

הרשות להגנת הצרכן פרסמה הבהרה והארכת תוקף ההנחיה בעניין סימון מחירים על גבי מוצרים בתחום המזון והפארם בעקבות מלחמת חרבות ברזל
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום shutterstock)
הרשות להגנת הצרכן פרסמה הבוקר (ראשון) הבהרה והארכת תוקף ההנחיה בעניין סימון מחירים על גבי מוצרים בתחום המזון והפארם בצל מלחמת חרבות ברזל. הנחיה זו ניתנת בהמשך להנחיה מיום ,17.10.23 שחלה מיום 8.10.23.
הרשות הסבירה: "ההוראות הקובעות חובה על עוסק המציע, מציג או מוכר טובין לצרכן להציג על גבי אריזתם את מחירם הכולל - תקפות ומחייבות! על העוסק לסמן את המחיר על גבי המוצר. בחנות לממכר מוצרי מזון ובחנות פארם שבה מציג העוסק את מחיר המוצר בצמוד למדף בו נמכר המוצר בשלט בולט וברור - לא תבוצע אכיפה מנהלית".

עוד צוין: "בהתאם, אני מנחה את עובדי הרשות להגנת הצרכן כי במקרים האמורים בסעיף 2 לעיל, יש לבחון בקפידה את עמידת העוסק בסימון מחיר המוצר בצמוד למדף בו הוא מונח בשלט ברור ובולט. אם השתכנע עובד הרשות כי העוסק עמד בדרישות הסימון האמורות לא יינקטו כנגדו הליכי אכיפה מנהלית. הנחיה זו ניתנת לאור ההכרזה של שר הביטחון על מצב חירום בעורף והשפעתו על פעילותם של עוסקים רבים בין היתר בשל מחסור משמעותי בכוח אדם וכן לאור היערכות ספקי וקמעונאי המזון להגברת המוכנות למקרה של החרפה במצב וכן לאור העובדה כי נסיבות אלו מצריכות מתן הקלות מידתיות תוך איזון ראוי כאמור בסעיף 2 לעיל".
במכתב גם צוין: "הרשות תמשיך במיקוד פעולות האכיפה בנושא זה על מנת להבטיח שהצרכן יקבל את המידע הנחוץ לו ביחס למחיר המוצר בדרך של סימון מחיר המוצר על המדף כמפורט בהנחיה. יובהר כי הצבתו של השלט הוא תנאי מהותי לאי אכיפה המפורט בהנחיה זאת ובהעדרו, תיאכף החובה לסמן את המחיר על גבי המוצר. הנחייה זו חלה על טובין המוצעים למכירה בחנות מזון או בחנות פארם, ברכישה פרונטאלית בלבד ואינה חלה על מוצרים המוצעים למכירה באופן מקוון אשר את מחירם יש לסמן כנדרש בהתאם להוראות הדין".
לסיום הובהר: "תוקף הנחיה זו מיום 9.11.2023 ועד ליום 18.11.2023 בחצות או עד לפרסום הודעה על ביטולה לפי המוקדם מביניהם, ובלבד שההכרזה על מצב חירום בעורף בתוקף. למען הסר ספק יובהר כי הנחיה זו אינה מהווה הנחיה לשגרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה