משפט

מאות אלפי שקלים ופריטי לבוש של חמאס: פשיטת ענק בירושלים

לא פחות מ-100 שוטרים פשטו על בתיהם של 18 אסירים ביטחוניים בעבר ובהווה במזרח ירושלים, כחלק מהמאמצים לסגירת "צינורות החמצן" של הטרור. פריטי לבוש של חמאס, מאות אלפי שקלים, דולרים ודינר אותרו בבתים ועוקלו 13 כלי רכב. מפקד מחוז ירושלים במשטרה מזהיר את מי שיעסוק בטרור ואמר כי פעילות מסוג זה תוביל לפגיעה בהם ובבני משפחתם
מערכת ice |  1
כספי טרור ודגלי חמאס ואש"ף (צילום דוברות המשטרה)
כוחות הביטחון עובדים מסביב לשעון כדי לסכל פעילות טרור ברחבי הארץ, כאשר אזור מזרח ירושלים והעיר העתיקה מעסיק כוחות רבים בשל הפעילות הרבה שמתחוללת במעוז הטרור. הלילה (רביעי), פשטו כ-100 בלשי ימ״ר ירושלים, לוחמי משמר הגבול, שוטרי מחוז ירושלים יחד עם אנשי השב״כ ונציגי משרד הביטחון ומשרד המשפטים על בתיהם של 18 אסירים ביטחוניים בהווה או בעבר.
214,058 שקל, 1,830 דולר ו-320 דינר במזומן אותרו במהלך הפשיטה, וכן פריטי לבוש של ארגון חמאס, תכשיטים וזהב. בנוסף, 13 כלי רכב בשווי מאות אלפי שקלים וכספים רבים עוקלו מחשבונות הבנק של אותם יעדים, כאשר בהמשך יחולטו מהם כספים נוספים. כלל הכספים והרכוש שעל פי החשד, קיבלו המעורבים בפעילות טרור בעבר ובני משפחותיהם מהרש״פ ככספי תמיכה למעשי טרור - והם נתפסו על פי צו של שר הביטחון, כאשר הם מיועדים לחילוט.
בנוסף לכספים והתכשיטים, אותרו אגרופן וחומרי הסתה במקום ונעצר חשוד בהחזקתם. שני חשודים נוספים נעצרו במהלך הפעילות בגין תקיפת שוטרים.  בין האסירים הביטחוניים ומעורבים בעבירות ביטחוניות, שבבתיהם בוצעה הפעילות לתפיסת כספי מימון הטרור, ישנם פעילים שביצעו פעילות טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים לאורך השנים וריצו בעבר או מרצים כיום עונשי מאסר ממושכים, כאסירים ביטחוניים. בין יעדי הפשיטה היו פעילי הטרור החשודים שתכננו לבצע פיגוע ירי באולם אירועים בהר נוף בעשור הקודם, ומורשעים בפעילות במסגרת ארגון הטרור הרצחני חמאס בשנים האחרונות.
מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג׳מן התייחס לפעילות ואמר: ״מדובר בפעילות חשובה ברמה המבצעית והערכית, כחלק מהמאבק המתמשך שלנו בטרור ובצינורות החמצן הכלכליים המזינים ומעודדים טרור ופעילי טרור. פעילות זו מעבירה מסר חשוב כי המאבק שלנו במחבלים או בטרור אינו מסתיים במעצר או נטרול של פעילי טרור, כליאתם והעמדתם לדין. המחיר של פעילות טרור הוא גם כלכלי, ויוביל לפגיעה משמעותית גם בסביבתם וברווחתם של אותם פעילי טרור ובני משפחתם. נמשיך לפעול עם שותפנו בכל הכלים והאמצעים נגד הטרור וחשודים בעבירות טרור, כולל תקיפה כלכלית והחרמת הכספים והרכוש המיועדים למימון פעילות טרור, לשמירה על ביטחון המדינה ועל תושביה״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היידה רק ככה (ל"ת)
    מעריץ 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור