משפט

דאעש בישראל: שלושה אזרחים ישראלים המזוהים עם הארגון נעצרו

בשבועות האחרונים מאז החלה המלחמה, שמו של ארגון הטרור חמאס נקשר בשמו של ארגון טרור רצחני אחר, דעאש, בשל דפוס הפעולה הדומה והמבחיל של שניהם. מחטיפות אזרחים ועד עריפת ראשים והתעללות בגופות, קווי הדמיון בין שני הארגונים לא משאיר ברירה להיגיון האנושי, אלא להתייחס אליהם כאחד. כעת נודע כי ישנם אזרחים ישראלים התומכים בארגון ושלושה מהם נעצרו
מערכת ice |  1
דאעש (צילום shutterstock)
שירות הביטחון הכללי, שוטרי מחוז צפון ומסתערבי החטיבה הטקטית במג"ב, הצליחו לעצור לפני יומיים (29/10) שלושה אזרחים ישראלים, תושבי סח'נין ועראבה שבגליל. השלושה נעצרו לאחר שהוכרזו כמזוהים עם ארגון הטרור דאעש, בחשד שתכננו ונערכו לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל.
בית המשפט השלום האריך את מעצרם עד ליום 5.11.2023 וצו איסור פרסום הוטל על החקירה. אירוע זה מעורר דאגה וקיים חשש שישנם תאים נוספים ואף אנשים בודדים אשר מזוהים עם דעאש בקרב אזרחי ישראל. כידוע, זוהי לא הפעם הראשונה שנתפסים אזרחים ישראלים המזוהים עם הארגון.
בהודעה משותפת למשטרה והשב"כ, בה הם מתייחסים למעצר ומסבירים כי על אף המלחמה, המשימות בשטח ישראל נותרו ואף התגברו, והם ערוכים לכך: "שב״כ ומשטרת ישראל פועלים בימי לחימה אלו למול איומים ממוקדים בחברה הישראלית. זאת תוך גילוי נחישות, באפס סובלנות ונוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותם, בהתאם לייעודם ולסמכות הנתונה להם בחוק, על מנת לסכל כל פעילות בלתי חוקית בתחום סמכויותיהם."
כזכור, זו לא הפעם הראשונה שמתגלים תומכי דעאש בישראל ואף דגל של ארגון הטרור האכזרי נמצא בין הפריטים שהשאירו המחבלים שביצעו את הטבח ביישובי עוטף עזה. את האחריות לפיגוע הירי האכזרי בחדרה שביצעו שני אזרחים ישראלים מאום אל פאחם בתאריך 27.2.2022, לקח ארגון דעאש כזכור, לאחר שבחפציהם של המחבלים שפתחו באש ורצחו שני שוטרים אותר דגל הארגון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הכוונה אנשי דאעש נעצרו, עוד לא הבנו? (ל"ת)
    רונן 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור