בארץ

הותר לפרסום: שב"כ סיכל ניסיון התנקשות איראני בבן גביר

השב"כ פרסם כי סיכל ניסיון התנקשות בשר בן גביר ובח"כ לשעבר יהודה גליק. על פי החשד, החשודים שנעצרו גויסו על ידי פעיל איראני שממוקם בירדן
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
שב"כ הודיע כי עצר 5 מעורבים, בהם 2 ישראלים מנצרת ומהיישוב מוקיבלה בחשד שהם תכננו לפגוע בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בנוסף לבן גביר, החשודים התכוונו לפגוע בח"כ לשעבר יהודה גליק.
העצורים הפלסטינים הם מוראד קמאמג'ה בן ה-47 מכפר דאן, חסן מוג'רימה בן ה-34 מג'נין וזיאד שנטי בן ה-45 מג'נין גם כן. חמאד חמאדי בן ה-23 מנצרת ויוסף חמאד בן ה-18 ממוקיבלה, הם העצורים הישראליים.
על פי החשד שעלה בחקירת השב"כ, גורם איראני שמשתכן בירדן הפעיל את שניים מהחשודים שהתבקשו מצידם לאסוף מידע על דמויות ובכירים פוטנציאלים להתנקשות. 
מוראד קמאמג'ה וחסן מוג'רימה התבקשו לגייס פעילים נוספים ולבצע פרובוקציות כמו השלכת אבנים והצתת רכבים ישראלים. כך לדוגמה, בחודש יוני האחרון הם הציתו רכב בחיפה כחלק מהדרישה של המפעיל שלהם. לאחר שהציתו את הרכב, הם צילמו את השריפה של הרכב ושלחו למפעיל האיראני כהוכחה.
השר בן גביר הגיב לפרסום וכתב: "אני מודה לאנשי שירות הביטחון הכללי ולאנשי כוחות הביטחון אשר הביאו לחשיפתה וללכידתה של חוליית המחבלים שהתכוונה להתנקש בחיי שר בישראל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה