משפט

אימפריית הנדל"ן של טראמפ בסכנה? בדרך למשפט דרמטי

השבוע יחל משפט הערעור של טראמפ בעניין דיווחים והערכות נדל"ן כוזבות בחברה שהחזיק. בנו אריק, שניהל את החברה בזמן כהונת אביו בנשיאות: "מעולם לא ראיתי שנאה כזו כלפי אדם על ידי שופט, מנסים להרוס את חייו ואת ההישגים שלו"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
ממש כמו מונופול, דונלד טראמפ עשוי להיאלץ למכור את נכסיו היוקרתיים במסגרת פסיקת שופט בניו יורק, לפיה ביצע הונאה במשך שנים בעת בניית אימפריית הנדל"ן שלו.
במשפט אזרחי שיחל ביום שני, דורשת התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, קנסות בסך 250 מיליון דולר. עדים פוטנציאליים כוללים את טראמפ, ילדיו ושותפים עסקיים לשעבר. האם הנשיא לשעבר יצטרך לסגור או לפרק את Trump Organization ולמכור את הנכסים המפורסמים, או שמא לשלם מיליונים?
עורכי דינו של טראמפ התחייבו לערער על פסק הדין. טראמפ כינה את התביעה "מגוחכת ולא נכונה".
שופט בית המשפט העליון בניו יורק ארתור אנגורון ביטל ביום שלישי את אישורי העסקים של טראמפ בפסיקה שהוא ביצע הונאה במשך שנים באמצעות "התחכמות טהורה", "פנטזיות" של הערכות שווי נדל"ן ש"יכולות להיחשב רק כהונאה".
אנגורון קבע שהדירות בשדרת טראמפ פארק הרוויחו מיליוני דולרים במאזן התאגידי שלו מעבר לערכים המוערכים שלהן, ושטראמפ כמעט שילש כמעט את השטח של דירת פנטהאוז משלו במגדל טראמפ כדי להגדיל את ערכה על ידי מה שכונה כ"תהליך סובייקטיבי".
אי ודאות לגבי משמעותו של פסק הדין בניו יורק
אבל אפילו אנגורון הודה באי-ודאות לגבי משמעות פסיקתו. ערב המשפט, אנגורון אמר לעורכי דינו של טראמפ שהוא ייקח את זה "בהקשרים שונים".
החברות של טראמפ העריכו לעתים קרובות נכסים גבוהים בהרבה משמאים או נישומים, כך מצא אנגורון. טראמפ העיד כי כתב ויתור על ערכי נכס שניתן למלווים פירושו שהם ידעו שההערכות "חסרות ערך", לפי ההחלטה.

"זהו עולם של פנטזיה, לא העולם האמיתי", כתב אנגורון.
השפה הנלווית לערכים המשוערים של טראמפ הודתה שהם "אינם בהכרח מעידים על הסכום שניתן לממש". בתצהיר מושבע, טראמפ כינה זאת "הסעיף חסר הערך" להצהרת ערכי הנכס.
השופט תיאר כמה מחלוקות על ערכי נכסי טראמפ:
נכס בשטח של 200 דונם במחוז ווסטצ'סטר בשם Seven Springs LLC הוערך על ידי Royal Bank of Pennsylvania ב-2006 ב-30 מיליון דולר אם יוסב לבתים מגורים. שמאי Cushman & Wakefield העריך את השווי ב-2014 ב-30 מיליון דולר. טראמפ דיווח על השווי בין 261 ל-291 מיליון דולר במהלך אותה תקופה.
לטראמפ פארק אווניו, בניין מגורים, היו תריסר דירות בפיקוח על שכירות שלא נמכרו ב-2011, כאשר קבוצת אוקספורד העריכה את היחידות ב-62,500 דולר כל אחת. ניומרק נייט פרנק העריך שש יחידות שנותרו בשנת 2020 ב-3.8 מיליון דולר כל אחת. עורכי הדין של טראמפ טענו שהיחידות עלולות להפוך בסופו של דבר ליחידות שכירות בשוק, אבל אנגורון קבע שהמספרים אמורים לייצג ערכים "נוכחיים", לא ערכים "יום אחד, אולי".
חוזה שכירות ב-40 Wall St. בניו יורק הוערך ב-2010 על ידי Cushman & Wakefield בשווי של 200 מיליון דולר. אבל ארגון טראמפ העריך את הנכס ב-525 מיליון דולר ב-2011 וב-735 מיליון דולר ב-2015. טראמפ טען שההבדלים לא רלוונטיים מכיוון שסולם קפיטול קיבלה ריבית של 40 מיליון דולר על הלוואה עבור הנכס והחברה מעולם לא פרשה.
למאר-א-לאגו, אתר הנופש של טראמפ בפלורידה, היה שווי שוק שנע בין 18 מיליון דולר ל-27.6 מיליון דולר במהלך העשור שהסתיים ב-2021, לפי מעריך מחוז פאלם ביץ'. טראמפ העריך את הנכס ב-612 מיליון דולר באותה תקופה.
דירתו של טראמפ במגדל טראמפ היא בשטח של 10,996 רגל מרובע, אך הוא הגיש טענות על 30,000 רגל מרובע, לפי אנגורון. ההפרש הביא להערכת יתר של 114 מיליון דולר עד 207 מיליון דולר, כתב אנגורון.
"אי התאמה בסדר גודל כזה על ידי יזם נדל"ן שמגדיל את שטח המחיה שלו במשך עשרות שנים, יכולה להיחשב רק הונאה", כתב אנגורון על הדירה במגדל טראמפ.
טראמפ כינה את פסיקות אנגורון "גם מגוחך וגם לא נכון" בפוסט ברשת שלו Truth Social. הוא כינה את השופט "משוגע" ואת התובע "משוחד ומושחת". בנו, אריק טראמפ, שפיקח על החברה בזמן שאביו היה בבית הלבן, אמר שהוא איבד אמון במערכת המשפט.
"מעולם לא ראיתי שנאה כזו כלפי אדם אחד על ידי שופט - מאמץ מתואם עם התובע הכללי להרוס את חייו, החברה וההישגים של אדם", אמר אריק טראמפ בטוויטר. "ניהלנו חברה יוצאת דופן - אף פעם לא פספסנו תשלום הלוואה, מכניסים לבנקים מאות מיליוני דולרים, מפתחים כמה מהנכסים האייקוניים ביותר בעולם".
קיס, אחד מעורכי הדין של טראמפ, כינה את ההחלטה "שערורייתית" ו"מנותקת לחלוטין מהעובדות והחוק השולט". הוא איים לערער, "לתקן את עיוות הדין הזה".
אבל ג'יימס, התובע הכללי שהגיש את התיק, ציין כי השופט מצא "טראמפ וארגון טראמפ עסקו בהונאה פיננסית במשך שנים".
"אנו מצפים להציג את שאר התיק שלנו במשפט", אמר ג'יימס בטוויטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה