משפט

לוין יספק הסברים? היועמ"שית נערכת לדיון בבג"צ

עו"ד גלי בהרב-מיארה התייחסה לראשונה לצו שהוציא בית המשפט נגד שר המשפטים על כוונתו למנוע את כינוס הוועדה לבחירת שופטים: "אין לבטל, יש לאפשר לממשלה להגיש תשובה נוספת". ביום שלישי - דיון בעתירות מפלגת יש עתיד והתנועה לאיכות השלטון
מערכת ice | 
גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

על רקע הדיונים שנפתחו השבוע בבג"צ בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות, היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה מפרסמת הבוקר (שישי) את עמדתה ביחס לדרישת שר המשפטים יריב לוין לביטול הצו על תנאי שהוציא בג"צ בעתירה לכינוס הוועדה לבחירת השופטים. "אין צורך בביטול הצו", כתבה היועמ"שית. למרות זאת, בהרב-מיארה סייגה כי יש לאפשר לשר לוין ולממשלה להגיש תשובה נוספת מטעמם ולנמק את עמדתם. "יש לאפשר לשר המשפטים ולממשלה להגיש תשובה נוספת מטעמם, שבה יוכלו להוסיף על תגובתם שכבר הוגשה, ככל שיראו בכך צורך", לשון ההודעה.
ביום שלישי הקרוב יערך דיון נוסף בבג"צ שיעסוק בעתירות נגד ההחלטה של שר המשפטים לוין לא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, על אף שנבחרו אליה שני נציגי הכנסת כדין: ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מהאופוזיציה וח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) מהקואליציה. הרכב דיוני העתירות ימנה שלושה שופטים: ענת ברון, יעל וילנר ודוד מינץ. העותרים והמשיבים לא יטענו זה אחר זה, בשל הצו החדש שהטיל בג"צ. שר המשפטים יתייצב בדיון ויידרש לספק הסבר מדוע לא מכנס את הוועדה.
העתירות הבולטות הוגשו בידי מפלגת יש עתיד והתנועה לאיכות השלטון. מקצתן הוגשו גם על ידי קבוצות אזרחיות. בבג"צ החליטו להוציא צו על תנאי שבו דרשו מלוין לנמק את החלטתו מדוע לא מכנס את הוועדה, וזה השיב להם באמצעות בקשה לביטול הצו מטעמי "חוסר סמכות". "בכל הכבוד הראוי", כתבו שר המשפטים והממשלה בתגובתם לצו בית המשפט, "בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים... הדבר נתון גם הוא לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה