משפט

בן גביר תחת מתקפה: "לא נושפע משרים שמגבים שוטרים חשודים"

בן גביר סופג אש ומקבל מסר חריף מצד הפרקליט הראשי כי היא לא תעשה הנחות לשוטרים שהתייצבו לצד חבריהם החשודים בתקיפת מפגינים: "פרקליטות המדינה אינה פרקליטות הממשלה, לא נפעל על מנת לשאת חן בעיני איש"
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, חיים גולדברג)
פרקליט המדינה עמית איסמן בעימות ישיר מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ותוקף אותו במילים קשות מבלי להזכירו בשמו. איסמן לא עושה הנחות לשוטרים שהתייצבו לצד חבריהם החשודים בתקיפת מפגינים ומבהיר כי פרקליטות המדינה "אינה פרקליטות הממשלה, לא נפעל על מנת לשאת חן בעיני איש".
את הדברים אמר איסמן בנאום מקיף בוועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין בתל אביב: "מערכת אכיפת החוק על כל חוליותיה נמצאת בתקופה מורכבת ומאתגרת, אולי התקופה המורכבת והמאתגרת ביותר אותה חווינו", אמר איסמן ופירט: "הרפורמה המשפטית, כפי שהיא מכונה, הביאה בתורה למחאה ציבורית רחבת היקף, הן מצד אלה המתנגדים לה והן מצד אלה התומכים בה. רחבת היקף - מבחינת מספר המפגינים והתמשכותה על פני חודשים רבים".
"הזכות להפגין, כמו גם הזכות לחופש הביטוי המגולמת בה, הן שתיים מזכויות היסוד החשובות ביותר בכל דמוקרטיה מהותית", הבהיר איסמן. "האתגר מולו ניצבת הפרקליטות בימים אלה הוא אתגר כפול. מהצד האחד, טיפול באותם המקרים כשהם במסגרת מחאה חוקית ולגיטימית מתבצעות הפרות חוק על ידי מפגינים - בין אם אלה המתנגדים לרפורמה המשפטית ובין אם אלה התומכים בה, ומהצד השני, מתן מענה למקרים של שוטרים הפועלים באלימות שאינה הפעלת כוח סביר במסגרת פעולות שיטור ושמירה על הסדר הציבורי, הנלוות להפגנות השונות".
איסמן אמר עוד כי: "האתגר הזה אינו חדש לנו. פרקליטות המדינה אמונה על האינטרס הציבורי של כלל הציבור. פרקליטות המדינה ולא פרקליטות הממשלה - וגם לא פרקליטות המחאה. תפקידה של הממשלה ואף חובתה לקבוע מדיניות. פרקליטות המדינה מחויבת ביישום מדיניות הממשלה וכך אנחנו עושים. לצד זאת, שיקול דעתה של הפרקליטות הוא עצמאי, וחייב להישאר עצמאי ולא מוכתב על ידי הממשלה בכלל ואף לא על ידי כל גורם מיניסטריאלי, בכיר ככל שיהיה".
הוא תקף השר בן גביר מבלי להזכירו בשמו ואמר כי: "עניינם של שוטרים אשר קיים חשד סביר כי ביצעו עבירות במסגרת מילוי תפקידם, נבחן וייבחן גם הוא באופן פרטני וההחלטה תתקבל גם היא על פי הראיות ועל פיהן בלבד. ההחלטה בעניינם אף לא תושפע מהתבטאויותיו של דרג מיניסטריאלי המגבות התנהלות שוטרים החשודים בביצוע עבירות אלימות בעודם בחדר החקירות, ומעבירות ביקורת על התנהלות מח"ש, וזאת ללא כל היכרות עם העובדות והראיות בתיק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה