משפט

יועמ"שית הכנסת נגד יועמ"שית הממשלה: זו הסיבה לעימות החריג

כאילו לא מספיקים לה העימותים עם שרי הממשלה, היום קיבלה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מתקפה מצד יועמ"שית הכנסת, על רקע העתירה לבג"ץ לגבי חוק הנבצרות: "לא ניתן להפריז בתקדימיות עמדתה"
מערכת ice |  5
גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועצות המשפטיות ראש בראש: בעימות חריג במיוחד, ביקרה היום יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפיק את יועמ"שית הממשלה גלי בהרב מיארה.
עו"ד אפיק פנתה היום לביהמ"ש העליון על רקע הדיון מחר בבוקר בבג"ץ בעתירות נגד חוק נבצרות ראש הממשלה, וביקשה להגיש תגובה נוספת לעתירות גם אחרי הדיון. הנימוק: עמדתה של בהרב-מיארה בתגובה הנפרדת לעתירות, שבה תמכה בביטול התיקון לחוק היסוד שנועד למנוע את הוצאת רה"מ נתניהו לנבצרות.

לטענת עו"ד אפיק, "לא ניתן להפריז בתקדימיות של עמדת היועצת המשפטית לממשלה. בית המשפט מעולם לא הכריז על בטלותו של חוק יסוד והיועצת המשפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט לעשות זאת לראשונה. מצב שבו יועצת משפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר - ומצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט הנכבד להכריז על בטלותו של חוק יסוד, הוא מאורע שמעולם לא אירע".
 
הדיון מחר (10:30) בבג"ץ ייערך בהרכב של שלושה שופטים: הנשיאה חיות, המשנה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית. העותרים מבקשים לבטל את התיקון שקבע שנבצרות ראש ממשלה תיקבע אך ורק מטעמים בריאותיים, ושהסמכות לקבוע הוצאה לנבצרות היא אך ורק בידי גופי הממשלה והכנסת ולא בידי היועצת המשפטית לממשלה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ישראל במבוך בג"ץ
    פיל 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    - "אני מוסמך!" אמר בג"ץ, עטור כבוד ונערץ, "אני מוסמך, וזה הכרח ?וכך זה גם תמיד יוצא כי זה מה שאני רוצה!" - "אקווה שלי תסלח," אמר ישראל, האזרח, "אך בעניין ההסמכה, אמור נא לי, ברוב טובך, מי אצל לך ברכה? ומי בחר דווקא בך? ומי מינה, ומי שמך?" - "בהבל פי המשפטי, בראתי לי את סמכותי!" סיפר בג"ץ בגאווה על מעשה המרכבה. - "ומה עם רצוני שלי?" שאל ישראל האזרח. - "עניין לחלוטין שולי, ומי אתה בכלל, פרחח? אם לא תקבל מרות, נוציא אותך לנבצרות!" כך השיב מיד בג"ץ בטון תקיף ונחרץ. - "דמוקרטיה כאן, לא כן?" שאל ישראל במהוסס. - "כיצד זה ייתכן?" צחק בג"ץ, צחוק רם וגס, "אזרח פשוט מן השורה, ייטול לו חלק בשררה? וכי שופט אתה? בן נפילים? הגם אתה באצילים? וכי נולדת להורים הנכונים? וכי ניחנת בקשרים ועוגנים? שוטה קטן, כבשה פותה! נגרשך בבעיטה! רק לנו השררה ולנו הכבוד ואתה, במטותא, לך כבר לעבוד!" גרד ישראל בראשו, הרהר עת ארוכה ולבסוף בייאושו, השיב גם הוא מכה, אך את שלו, אמר בנחת: - "מכובדים, שקו לי ב..."
    סגור
  • 4.
    יוע"משית סמרטוטה של סער
    סימה 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכי הביתה כושלת
    סגור
  • 3.
    מיארה לא מבינה בתחום ראה דבריו של שופט בית משפט העליון
    אנגליקה 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מינוי פוליטי של סער
    סגור
  • 2.
    חשיבה באותו ראש!
    אנצי! 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כולם חושבים אותו דבר,אז אף אחד לא חושב-וולטר ליפמן,רוברט א. היינלין,גנרל ג'ורג' ס. פטון,מארק טווין,אלדוס האקסלי!
    סגור
  • 1.
    עניין של הסכמה!!!!
    אנצי! 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיש בעסק 2 אנשים שמסכימים על כל דבר, אז אחד מהם מיותר-ג'ון ריגלי ג'וניור!
    סגור