משפט

הבנקים בישראל ישלמו פיצוי של מיליארד שקל? תביעת ענק בדרך

בתביעה נגד הבנקים הגדולים הוסבר: "מרבית הלקוחות אפילו לא יודעים על קיומה של האפליה נגדם ועל יכולתם לנסות ולתקן אותה. הכל מוסתר במכוון כי הבנקים מרוויחים מכך ומרוויחים מהאי-ידיעה של הציבור. כדי לא להטעות חייב היה הבנק ליידע את הלקוח כי כמו בשוק, ניהול מו"מ על שלל האפשרויות שבו יביא להטבה".
מערכת ice |  3
בנקים (צילום Magma Images)
חמשת הבנקים הגדולים בישראל בדרך לשלם בענק? בדה מרקר דווח על לקוחה שסגרה פיקדון קצר־טווח בבנק ובדקה לגבי אפשרות לחדשו, אך גילתה להפתעתה שהתשובה היא: "עדיף שתתקשרי שוב כי בטלפון תקבלי ריבית טובה יותר". המשפט הזה יעמוד במרכז בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 984 מיליון שקל בסך הכל.
נכתב: "תובענה זו מבקשת לשים קץ לנוהג פסול אשר השתרש אצל הבנקים בו הם מנצלים את הלקוחות ומבצעים לפי בקשת הלקוח שלא באמצעות פקיד - כלומר, דרך אפליקציית הבנק או האתר שלו - הפקדת כספים לפיקדונות", כך לפי התביעה. הריבית בפיקדונות דרך האתר או האפליקציה היא "נמוכה מהריבית הממוצעת והריבית הנהוגה והמקובלת בבנק והריבית המשולמת בבנק בפועל ללקוחות רבים אחרים".

"ממצאנו מעלים כי הריביות במחירוני הבנק על הפיקדונות באמצעות ערוצי התקשורת הישירה נמוכות יותר בכ0.76%-0.9% מהריביות הממוצעות המשולמות על ידי הבנקים, לאותם הפיקדונות", על פי עורך הדין גילעד מנו.
עוד נכתב בתביעה: "הבנקים מסתירים באופן שיטתי ועקבי את העובדה שהם מוכנים לתת ריבית גבוהה יותר, ושהם נותנים בפועל ריבית גבוהה יותר, בדיוק על אותם הפיקדונות, ללקוחות במצב דומה ואף זהה. מדובר במצב חמור במיוחד שכן מתברר שהבנקים פועלים בסוג של 'שיטת מצליח' בעניין זה, ומסתירים זאת מהלקוחות ומספקים באינטרנט ובאפליקציה רק מידע זעום ולא את כל המידע המלא הנדרש. רק כאשר לקוח ספציפי מוחה על כך, ורק לעתים נדירות, כי הדבר אינו ידוע או מפורסם ברבים - או אז הבנק מעלה את הריבית המוצעת לו ואך ורק לו".
לסיום הוסבר: "מרבית הלקוחות אפילו לא יודעים על קיומה של האפליה נגדם ועל יכולתם לנסות ולתקן אותה. הכל מוסתר במכוון כי הבנקים מרוויחים מכך ומרוויחים מהאי-ידיעה של הציבור. כדי לא להטעות חייב היה הבנק ליידע את הלקוח כי כמו בשוק, ניהול מו"מ על שלל האפשרויות שבו יביא להטבה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ריבית
    מנ 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון ומדויק
    סגור
  • 2.
    איך מצטרפים?
    ענת 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני ההפקדה לפדקון פניתי לפקיד בהודעה דרך האפליקציה לברר האם קיימת אופציה לקבלת ריבית גבוהה גבוהה יותר מהפקדונות המוצעים והתשובה היתה רק מה שקיים באפליקציה ונאלצתי לסגור כי האופציה שהכסף ימשיך לשבת בעוש ללא ריבית כבר שנים לא מייצר גם את הרווח המזערי שפקדון מאפשר.
    סגור
  • 1.
    כמה שהיא צודקת....הריביות באתר ובאפליקציה נמוכים לפחות
    אאאב 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריביות באתר ובאפליקציה נמוכים לפחות ב1% מאשר בטלפון או מול פקיד. גם לי נאמר היום המשפט הזה. % זה רבע עד שליש מהרווחים שלהם על ריבית. הכל בחסות בנק ישראל.
    סגור