משפט

הרפורמה מתקדמת בצל המחאה: עילת הסבירות תעלה היום להצבעה

הצעת החוק צפויה לעלות במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. לאחר מכן יימשכו הדיונים בוועדת החוקה לקראת ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית. מנגד, מתנגדי הרפורמה מתכננים "יום שיבוש לאומי"
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, תומר נויברג)
הצעת החוק לביטול עילת הסבירות תגיע היום (שני) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת אחרי שבועיים של דיונים בסוגיה הנפיצה. הדיון במליאה יתחיל בסביבות השעה 18:00, כשההצבעה צפויה להתקיים בשעות הערב ומחר ועדת החוקה תתכנס לדיון ראשון שיכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.
לפי נוסח החוק שאושר בוועדת חוקה, "מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם". בקואליציה חלוקים האם לרכך את החוק אחרי הקריאה הראשונה, אך עדיין מתכננים לקדם את ההצעה לאישור בקריאה שנייה ושלישית עד סוף כנס הקיץ בסוף החודש.
מנגד ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתכננים להחריף את המחאה וצפויים לקיים מחר "יום שיבוש" ברחבי הארץ אם החוק יאושר הערב. ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא אמש להסתדרות להשבית את המשק במחאה על חקיקת הרפורמה. ברשת ביג הודיעו כי יסגרו את מתחמי הקניות של הקבוצה מחר במידה והחוק יאושר מה שמוביל לחרם צרכנים על הרשת כולל אי ציות להנחיות הנהלת הרשת מצד חנויות רבות במתחם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לאט נתקדם ונעשה את כל העדר. (ל"ת)
    מיכאל 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חשוב לקרא לפני שמגיבים
    קים און ג'_ונג 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבוד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרן ברק חושב שחסימת כבישים היא עניין חמור שאין לו שום קשר לחופש הביטוי, ואסור לאפשר אותו במדינה דמוקרטית. לא כל שכן קריאה לסרבנות, וגרוע מזה – עידוד אנשים לעבור על החוק. אספנו בשבילכם כמה ציטוטים נבחרים. ביולי 2005 הובאו לפני השופט ברק חשודים באירגון של חסימות כבישים, שגם קראו למפגינים לא לצייט לחוק, ולחיילים לסרב לפקודות פינוי. הרכב של חמישה שופטים שבראשו ישב, החליט פה אחד, להאריך את מעצרם של החשודים בפעולות האלה עד תום ההליכים. מה יש לומר? אנשים אחרים בזמנים אחרים. או אולי מדוייק יותר: שופטים דומים וזמנים אחרים. וכך אמר השופט ברק בפסק דינו: "חופש הביטוי אינו היתר להתפרעות. האלימות היא היפוכו של הביטוי המותר" "חופש ההפגנה אינו מגן על החופש "לעצור את המדינה" "חופש הביטוי (וההפגנה) אינו מגן על החופש למנוע מיולדת להגיע לבית החולים" "שום טיעון מוסרי אין בו כדי להצדיק שרפת צמיגים בכבישים המסכנת קשות את חיי הנוסעים על הכביש" "שום טיעון משפטי בדבר "מרי אזרחי" איננו מאפשר התנהגות אלימה, הפוגעת קשות בחיי בני-אדם" ועוד שנה והסביר השופט ברק שחו
    סגור