משפט

לפיד נגד נתניהו: העדות שלו תכריע בתיק 1000?

היום (שני) יו"ר האופוזציה, יאיר לפיד, יעיד נגד נתניהו בתיק 1000 בבית המשפט המחוזי בירושלים. מה תהיה ההשפעה של העדות?
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, יגיע היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים על מנת למסור את עדותו במסגרת תיק 1000 במשפט כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בעקבות כך, צפויות להתקיים מחאות נגד לפיד ובעד נתניהו וככל הנראה גם ההפך באזור בית המשפט המחוזי.
לפיד זומן לעדות מכיוון שעל פי כתב האישום, לפיד, ששימש באותו התקופה כשר האוצר, התבקש על ידי נתניהו לעזור בענייניו האישיים של איש העסקים ארנון מילצ'ן. על פי הצפוי, חקירתו של לפיד צפויה להיות קצרה, אך החקירה הנגדית על ידי עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, צפויה להימשך שלושה ימים.

על פי כתב האישום, נתניהו ביקש מלפיד, בשבתו כשר האוצר, להאריך את הפטור הניתן ממש לתושב חוזר. באותה התקופה, הפטור עמד אז על טווח של 10 שנים קדימה, ואילו נתניהו ביקש שלפיד יאריך את הפטור למילצ'ן לטווח של 20 שנה קדימה.
"בעקבות פנייתו של מילצ'ן, העלה הנאשם נתניהו את נושא הארכת משך הפטור הניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד, בשתי פגישות מקצועיות שערך עמו במסגרת תפקידו. בפגישות אלה, הבהיר הנאשם נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא. הנאשם נתניהו הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו", כך נכתב בכתב האישום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה