משפט

UBS בצרות: בעל מניות בקרדיט סוויס הגיש תביעת ענק

המשקיע טוען ש-UBS הורידה באופן לא הוגן את דירוג המניות ל-0.76 פרנק שוויצרי - הרבה מתחת למחיר הסגירה של 1.86 פרנק שוויצרי ב-17 במרץ, יום המסחר האחרון לפני ההשתלטות
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
בעל מניות בקרדיט סוויס תובע לפחות 1.06 מיליון פרנק שוויצרי (1.17 מיליון דולר) מקבוצת UBS, בטענה שמניותיו איבדו את ערכן בעקבות הרכישה של הבנק השוויצרי הכושל.
המשקיע טוען ש-UBS הורידה באופן לא הוגן את דירוג המניות ל-0.76 פרנק שוויצרי - הרבה מתחת למחיר הסגירה של 1.86 פרנק שוויצרי ב-17 במרץ, יום המסחר האחרון לפני ההשתלטות.

"בהשתלטות, למניות יש בדרך כלל פרמיה גבוהה", כתב עורך הדין דימיטרי סנטורו בשם מרשו. ההצעה לבעלי המניות בפחות ממחיר המניה הנוכחי היה בניגוד לכל מוסכמות ההשתלטות ומתעלמת מהערך הרחב יותר של קרדיט סוויס, אמר סנטורו. התלונה הוגשה לבית המשפט המסחרי בציריך בשם משקיע. 
פקידי ממשל שוויצריים אמרו כי קרדיט סוויס הייתה פושטת רגל למחרת ללא חילוץ וכי העסקה של UBS לרכישת המתחרה הייתה "הגרועה במיעוטה".
אם התלונה תתקדם, היא עלולה לעודד בעלי מניות אחרים להתייצב ולהוסיף לכאבי הראש הגוברים של UBS. לפחות 230 תביעות המייצגות כ-2,500 מחזיקי אג"ח הוגשו בשווייץ מאז חודש מרץ בגין ירידת ערך השנויה במחלוקת של קבוצת אג"ח המכונה AT1 שהייתה חלק מחבילת החילוץ.
סנטורו אומר שסכום הפיצויים שהלקוח שלו ביקש מבוסס על הפער כפול מספר המניות שבבעלותו. UBS אמרה כי היא מצפה לסגור את העסקה בסוף מאי לכל המוקדם, אם כי לוח הזמנים הזה נדחק ליוני. UBS וממשלת שוויץ מתמקחים על התנאים המדויקים של ערבות מדינה לעסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה