בעולם

אחרי רכישת קרדיט סוויס: שוויץ רוצה להגביל את נכסי UBS

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SP) עובדת על הצעה להגביל את הנכסים המשולבים של UBS המוערכים ב-1.5 טריליון פרנק שוויצרי ועוקפים את התמ"ג השוויצרי
מערכת ice | 
UBS (צילום WIKIMEDIA)
UBS, ענקית הבנקים השוויצרית שרכשה את קרדיט סוויס הכושלת, עשויה לראות הפחתה בנכסיה לרבע מערכם אם הצעה של מספר מחוקקים שוויצרים תצליח.
המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SP) עובדת על הצעה להגביל את הנכסים המשולבים של UBS המוערכים ב-1.5 טריליון פרנק שוויצרי. מפלגת השמאל אומרת שנכסיו של המלווה מהווים סיכונים ניכרים למדינה מכיוון שתמכה ברכישת קרדיט סוויס.

באפריל, ממשלת שוויץ הצילה את קרדיט סוויס מקריסה מיידית עם חבילת הצלה פיננסית של 109 מיליארד פרנק שוויצרי. לדברי סמירה מרטי, חברת מפלגת SP ששוחחה עם העיתון Aargauer Zeitung, הנכסים המשולבים של UBS וקרדיט סוויס עלו על התמ"ג השוויצרי שעומד כיום על 771 מיליארד פרנק שוויצרי. זה צריך להיות מוגבל ללפחות ממחצית הסכום, אמרה מרטי.
יתר על כן, המחוקקת ציינה כי אם הפרלמנט לא יאשר את תקרת המגבלה, החלופה תהיה דרישת הון מחמירה לנכסי UBS שערכם עומד מעל מחצית התמ"ג.
הפרלמנט השוויצרי, שחלק ממנו התנגד לחבילת החילוץ, דן לפי הדיווח בהטלת דרישת הון עצמי של 15% נגד UBS. "המטרה היא ש-UBS תהפוך לקטנה יותר", אמרה מרטי והוסיפה כי "עלינו לבצע שיפורים כדי שהבנקים יהיו פחות תנודתיים".
הבעיות של קרדיט סוויס הסלימו כאשר המלווה הודיע על יציאות משמעותיות של נכסים במהלך הרבעון הראשון של השנה, כולל ירידה של 15 מיליארד פרנק שוויצרי בשטרי הון נוספים מסוג AT 1 שהורה הרגולטור בתעשייה בעקבות המיזוג.
ניהול העושר המדווח של המלווה ותזרימי נכסים לוו בגל פיטורים מאסיבי, שהחל בינואר ונמשך עד מרץ לפני שהוכרזה רכישת קרדיט סוויס. בנוסף, UBS הודיעה על קיצוץ של 36,000 משרות במגזר הפיננסי והטכנולוגיה לאחר הרכישה.
בינתיים, UBS לא רק מתמודדת עם התנגדות של המחוקק השוויצרי בנוגע לרכישת קרדיט סוויס; התובעים במדינה חוקרים גם את הנסיבות סביב ההשתלטות כדי לקבוע אם הייתה הפרה פלילית כלשהי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה