משפט

היועמ"שית: חייבים למנות מפקד קבוע לגל"צ בתוך שישה חודשים

בתגובה לעתירה המבקשת מבית המשפט להורות לשר הביטחון לפעול להשלמת מינוי קבע לתפקיד מפקד גל״צ ללא דיחוי, אמרה בהרב-מיארה כי הוועדה המיוחדת בנושא תחליט בעניין
מערכת ice | 
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אמרה היום (שלישי) כי על שר הביטחון למנות מפקד קבוע לגלי צה"ל בתוך שישה חודשים. קביעתה של בהרב-מיארה היא חלק מתגובה מקדמית לעתירה המבקשת מבית המשפט להורות לשר הביטחון לפעול להשלמת מינוי קבע לתפקיד מפקד גל״צ, ללא דיחוי.

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט, הכריע בחודש שעבר כי עיתונאי העיתון הכלכלי "גלובס", דני זקן, ימונה למ"מ מפקד גלי צה"ל למשך שישה חודשים. החלטתו של גלנט הגיעה לאחר שוועדת האיתור, בראשות אלופים בצה"ל, כבר הצביעה פה אחד בעבר על מינויו של מנכ"ל רדיו 103 אור צלקובניק.
"כפי שהבהירה היועצת המשפטית לממשלה עוד בתקופת כהונתו של שר הביטחון הקודם, מצב בו עומד בראש התחנה ממלא מקום משך זמן רב מעורר חשש מפני פגיעה בעצמאות שיקול הדעת המקצועי", אמרה הודעה מטעם משרד המשפטים. 
"עם זאת, בשים לב לכך ששר הביטחון נכנס לתפקידו לפני חודשים ספורים, והקים ועדה שתבחן את עתידה של התחנה, החלטתו למנות את מר זקן לממלא מקום לתקופה של חצי שנה סבירה". 
"המתווה שגובש קובע תקופה קצובה וגדורה בת שישה חודשים לכל היותר עד לסיום עבודת הוועדה ומינוי מפקד קבוע לתחנה". 
"ככל שבסופו של המהלך יוחלט על הותרת התחנה תחת אחריות שר הביטחון, על השר יהיה לשמוע את ועדת האיתור שהוקמה בעבר ולתת להמלצתה את המשקל הראוי בנסיבות, בין היתר בשים לב למסקנות הוועדה החדשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה