משפט

משטרת ישראל ממשיכה להסתבך: האם ידעה שפגסוס אינה חוקית?

זמן קצר לאחר שנודע כי תיפתח ועדת חקירה שתעסוק בשימוש של משטרת ישראל בתוכנת הרוגלה פגסוס, מתברר כי דוח משנת 2018 מטעם מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כבר הודיע למשטרה כי מדובר בפעילות בלתי חוקית
מערכת ice | 
NSO (צילום pexels)
כפי שדווח לפני מספר ימים, לאחרונה הוחלט כי מייד עם סופן של חגיגות חג הפסח תוקם ועדת חקירה בנושא השימוש של משטרת ישראל בתוכנת הרוגלה של NSO, פגסוס. כעת, ככל שהדברים עולים לאור מתברר כי כבר בשנת 2018 המשטרה הוזהרה מהשלכות השימוש בתוכנה.
לפי כלכליסט, חוות דעת משפטית של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה התקבלה במטה המשטרה הרלוונטי לפני כחמש שנים וזו העירה כי שאיבת מידע מטלפונים ניידים אינה חוקית. המידע מגיע תודות להיענות של משרד המשפטית לבקשה של התנועה לחופש המידע.
כזכור, הטענות כלפי המשטרה הן כי הדביקה טלפונים ניידים של אזרחים רבים שאינם חשודים בעבירות וללא צו משפטי מתאים. נציין כי לאחר שהנייד "מודבק" בתוכנה הוא שואב מידע פרטי שכולל תוכן הודעות אישיות, אנשי קשר, פירוט על אפליקציות ועוד. 
כמו כן, נמצא כי המידע הפרטי שנשאב מהניידים נשמר במאגרי המשטרה ולא נמחק, ויותר מזו נעשה במידע שימוש מודיעיני במשך שבע שנים. למרות זאת, ולמרות הנתונים החדשים, המשטרה ממשיכה להכחיש שעשתה במידע שימוש בלתי חוקי מכל סוג, כל זה למרות דוח מררי, משנת 2020, בו נכתב כי לא היו באותה עת נהלים ברורים שהנחו כיצד יש לפעול בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה