משפט

בית המשפט קבע: צוואה שמנוח ערך לטובת בת זוגו - מבוטלת

בית משפט פסק לאחרונה לטובת שלוש בנותיו של גבר שנפטר לפני כשלוש שנים, לאחר שאלו תבעו לביטול צוואות ערוכות לטובת בת זוגו שאינה אימן. לפי הטענות, הגבר היה תשוש נפש וסבל מאלצהיימר ודמנציה בעת החתימה
מערכת ice |  1
ירושה (צילום freepik)
לקראת סוף שנת 2020 גבר שלקה בדמנציה ואלצהיימר נפטר ובת זוגו ביקשה להפעיל את הצוואה שערך לטובתה בשנים 2015-2016. עם זאת, התברר כי הגבר ערך צוואה מוקדמת בשנת 2004 ובה כלל את שלושת בנותיו, שבת הזוג אינה אימן, ואלו פנו לבית המשפט כדי לשלול את הצוואות המאוחרות.
לפי אתר פסקדין, לטענת הבנות האב הוחתם על הצוואות המאוחרות כשהוא כבר סבל מתשישות וכשמצבו הנפשי לא היה יציב. עורכי הדין של הבנות אף הביאו לבית המשפט את המסמכים הרפואיים שתומכים בעדויות אלו ואכן ניכר מהם כי האב סבל משנים אלו ממחלות קוגניטיביות, היה יוצא מהבית ללא נעליים, מניח סכינים מתחת לכרית שלו, שוכח לכבות את הגז ועוד.
לצד זאת, טענו הבנות כי בת הזוג יזמה דרך עו"ד את עריכת הצוואה המקורית לטובתה ואף דאגה להביא את אביהן לעורך דין כדי להסדיר צוואה חדשה. לעומת זאת, בית המשפט קבע בעבר כי האב היה כשיר לחתום על עריכת צוואה בשנת 2015, אם כי לא על זו שנערכה בשנת 2016.
בת זוג מצדה הכחישה את הטענות ואף הבהירה שהמנוח הוא זה שיזם את הפנייה לעורך הדין. השופט ארז שני בחן את המסמכים והטענות וקבע לטובת בנותיו של המנוח וכי יש לקיים את הצוואה המקורית. השופט הסביר כי ניכר מהמסמכים הרפואיים שהמנוח לא היה במצב רפואי תקין דיו כדי לחתום על צוואות חדשות.
יתרה מכך הבהיר כי עורכי דין אינם בעלי סמכות לקבוע אם אדם כשיר רפואית או לא לחתום על מסמך ולכן הזהיר כי עורכי דין צריכים להיזהר יתר על המידה במצבים כאלו. לצד מתן צו קיום הצוואה המקורית, השופט חייב את בת הזוג בהוצאות הטרחה המשפטית של בנות המנוח בסך 75 אלף שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שופט חכם.כל הכבוד
    נילי 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה מקרים של נשים שמנצלות גברים לטובתן?טוב שיש הוכחות שהאבא היה במצב לא כשיר והבת זוג ניצלה המצב
    סגור