משפט

תבעה לקבל מחצית משווי העסק של הגרוש - בית הדין הרבני סירב

בעל ואישה שנמצאים בהליכי גירושים פנו לבית הדין הרבני לאחר שהאישה תבעה לקבל מחצית משווי עסק השמאות של הבעל. בית הדין צודד בבעל וטען כי העסק מתבסס לגמרי על המוניטין שלו ולכן לא ניתן לחלק נכס באופי זה
מערכת ice |  1
גירושים (צילום unsplash, freepik)
אישה מדרום הארץ שנמצאת בהליכי גירושין מבעלה, הגישה תביעה לבית הדין הרבני באזור מגוריהם ובה ביקשה לקבל את מחצית השווי מעסק השמאות של הבעל וזאת במסגרת חלוקת הרכוש בעקבות הפרידה. הבעל טען כי מדובר בעסק המבוסס על המוניטין שלו - ובית הדין הרבני הסכים.
הזוג היה נשוי במשך עשור ולו שני ילדים. הבעל הגיש לאחרונה תביעת גירושין ודרש במסגרתה לבצע חלוקת רכוש. חברת השמאות לרכבים שבבעלותו הוערכה במעל למיליון שקלים ובהתאם לכך האישה עתרה לקבל מחצית משווי העסק, היות ומדובר בנכס שניתן לחלקו. לכך הוסיפה שאם לא יאשרו זאת, היא מבקשת להורות על איזון משאבים לא שוויוני בהתאם לפערי השכר ביניהם, כששלה עומד רק על כ-9 אלף שקלים בחודש ושלו על 25 אלף שקלים לחודש.
הגבר לעומת זאת טען כי העסק כולו מתבסס על המוניטין שלו ושהוא אינו מעסיק צוות או עושה שימוש במכונות וציוד. על כן, היות והעסק כולו מתבסס על שמו, לא מדובר בנכס שניתן לחלקו ויתרה מכך אם יחולק הנכס, הוא יידרש לעמוד בשווי שנקבע ועל כן יצטרך לעבוד בו תמיד, ללא האפשרות לשנות מקצוע אם יחפוץ בכך, כך על פי אתר פסקדין.
לאור שתי הטענות, בית הדין הרבני צודד עם הבעל וקבע שהעסק אכן מתבסס על המוניטין הבלעדי של הגבר ועל כן לא מדובר בנכס שניתן לחלקו. יתרה מכך, הוסבר כי אם היה הנכס מחולק, הבעל היה נדרש להשתעבד לעסק והדבר נוגד את ציווי התורה שאוסר על בני ישראל להיות עבדים לאחר מלבד אלוהים.
כמו כן, בית הדין דחה את בקשתה של האישה לקבל איזון לא שוויוני, בטענה ששניהם עבדו ולא התקיימה הקרבה של אחד מבני הזוג עבור הקריירה של השני ועל כן לא קיימת הצדקה לחלוקה לא שוויונית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה מקולקלת
    אני 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דברו איתנו כשיהיו שופטות בבית דין רבני, ושלא תפסקו לפי חוקים חשוכים ופרמיטיבים. הזוי!!
    סגור