משפט

חקירה פלילית נגד עורך הדין שאמר "לא אהסס לפתוח באש חיה"

הפרקליטות אישרה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית כנגד עו"ד דוד חודק, שאמר שלשום בכנס לשכת עורכי הדין שישתמש באש חיה נגד דיקטטורה. החשד: הסתה לאלימות
מערכת ice | 
ההפגנה בכיכר הבימה (צילום תומר נויברג/פלאש90)
פרקליטות המדינה אישרה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה לאלימות, כנגד עו"ד דוד חודק, שאמר בפאנל שנערך השבוע בכנס של לשכת עוה"ד באילת: "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס לפתוח באש חיה".
במהלך הפאנל בהנחיית העיתונאי משה גורלי, התייחס עו"ד חודק לרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו ואמר: "לא האמנתי שדבר כזה יקרה בישראל, אבל גם לא האמנתי שיהודי ירצח ראש ‏ממשלה יהודי. אחרי שיצאתי מההלם הרגשתי תחושת זעם אדירה. אני נמנה עם דור מלחמת יום ‏הכיפורים, שאלתי את עצמי מה היו אומרים אלו שמסרו את נפשם במלחמות על ‏התפנית המזעזעת הזו. אני רואה את מה שקורה ברמת בגידה בלאום היהודי ובבית היהודי".

והמשיך ואמר עו"ד חודק: "אני ‏לא מבין מאיפה בנימין נתניהו ויריב לוין לוקחים את האומץ בכלל להציע הצעה כזו.‏ החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך להילחם על זה - אלחם. הממשלה לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אנשים מוכנים ‏להילחם עם נשק וכולם מזדעזעים אם אתה אומר דבר כזה. אם אצטרך להגיע לשם ואם יגררו אותי ‏לשם זה מה שאעשה.
"אני לא אעזוב את הארץ ולא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח ‏ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח, יהיה אשר יהיה... אני לא בעד זה, וזה חזון בלהות, אבל אני לא אחיה בדיקטטורה. מי שלא רוצה מלחמה שימנע דיקטטורה", סיכם.
 
בעקבות דבריו זכה הדובר למחיאות כפיים. שר המשפטים יריב לוין תקף למחרת בחריפות את אמירתו של עו"ד חודק, ובחר להאשים דווקא את היועצת המשפטית לממשלה שלא גינתה את הדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה