משפט

אחרי מרדף של 30 שנה: המאפיונר הגדול בעולם נעצר

מתאו מסינה ד'נארו, המאפיונר הבכיר והמבוקש ביותר בעולם, נעצר בעיר פאלרמו שבאיטליה, אחרי 30 שנה שהוא נמצא במנוסה מרשויות החוק
מערכת ice | 
שוטרת (צילום shutterstock)
מתאו מסינה ד'נארו, המאפיונר הבכיר והמבוקש ביותר בעולם, נעצר בעיר פאלרמו שבאיטליה. ד'נארו נחשב ל"קאפו דיי קאפי" (הבוס של הבוסים) של הקוזה נוסטרה באיטליה, והוא מבוקש כבר לא פחות מ-30 שנה בהן הוא מנסה לברוח מרשויות החוק.
על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיטלקית, החקירה שהובילה למעצר של בוס המאפיה נוהלה על ידי התובע של פאלרמו, מאוריציו דה לוצ'יה. ד'נארו נעצר במהלך ביקור במרפאה פרטית בבירת סיציליה - פאלרמו.
ד'נארו, הידוע גם בכינויו "דיאבוליק", נחשב לאחד הבוסים החדשים של המאפיה הסיציליאנית באיטליה. על פי ההערכות, הוא עלה לצמרת הארגון לאחר מעצרו ב-2006 של הבוס הגדול, ברנרדו פרובנסנו, ומעצרו של סלבטורה לו פיקולו בשנת 2007. לאחר מותו של פרובנסנו ובכיר נוסף במאפיה בשנים 2016 ו-2017 – הפך לבוס הגדול של המאפיה הסיציליאנית.
ד'נארו מבוקש על ידי המשטרה באיטליה מאז שנת 2003, ובעבר דורג על ידי מגזין "פורבס" כאחד מעשרת הפושעים המבוקשים ביותר בעולם. המשטרה האיטלקית רודפת אחריו כבר מאז שנת 1993, אז הוא נשפט למאסר עולם שלא בפניו על חלקו בחיסולם של פאולו בורסלינו וג'ובאני פאלקונה, שני התובעים המרכזיים שניסו לחסל את פעילות המאפיה הסיציליאנית.
בנוסף לכתבי האישום הללו, מאסרי עולם נוספים נגזרו עליו ועל בכירים נוספים במאפיה הסיציליאנית שאחראים לשורת מעשי טרור ברחבי איטליה באותן שנים, בין היתר במילאנו, רומא, פירנצה ועוד. אותם מעשי טרור גבו את חייהם של 10 אנשים וגרמו לפציעתם של 93 נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה