משפט

טוויטר תחת חקירה, ועלולה לחטוף קנס עצום

נציגות האיחוד האירופי מול טוויטר הודיעה על פתיחת חקירה רשמית של התנהלות החברה, ואם יימצא כי טוויטר הפרה את החוק המקומי היא עשויה לשלם קנסות בגובה של מאות מיליוני דולרים
יאיר מור | 
עובדי טוויטר תובעים (צילום shutterstock)
הרשת החברתית שבשליטת אילון מאסק שוב מסתבכת, ובסוף השבוע נפתחה נגדה חקירה רשמית שעלולה להוביל בסופו של דבר להטלת קנס של מאות מיליוני דולרים על החברה, שלפי מאסק מפסידה כסף ממילא.
נציבות הגנת המידע האירית הודיעה ביום שישי על פתיחת חקירה בנושא הפריצה לטוויטר שחשפה את פרטיהם של מיליוני משתמשי הרשת החברתית. הפריצה המדוברת אירעה כבר בינואר, וביולי נחשף כי טוויטר לא טרחה לתקן אותה וכך איפשרה להאקר לגנוב פרטים על משתמשיה ללא כל הפרעה. ההאקר הציע למכירה ברשת את פרטיהם של 5.4 מיליון משתמשים ברשת החברתית, כולל כתובות מייל ומספרי טלפון. בחודש שעבר נחשף כי הפרצה היתה כנראה גדולה אף יותר, כאשר האקר נוסף טען כי בידיו מאגר עם פרטיהם של עשרות מיליוני משתמשים.
לדברי הנציבות האירית, היא בודקת האם טוויטר ביצעה "הפרה אחת או יותר" של GDPR – חוק הגנת המידע האירופי – בכשל המוחלט בשמירה על פרטי משתמשיה.
למרות שאירלנד היא מדינה קטנה יחסית, לכל ענקיות ההייטק העולמיות יש בה מטות, בשל מס החברות הנמוך בה והאפשרות להציג את עצמן כפועלות על אדמת האיחוד האירופי לצורך עקיפת רגולציות שונות על חברות זרות. הדבר הופך את המדינה לבעלת כוח רב נגד החברות, והיא משמשת למעשה נציגתו של האיחוד האירופי כולו, כך שלפי החוק היבשתי, אם תמצא כי טוויטר אכן הפרה את החוק האירופי, יכולה הנציבות האירית להטיל עליה קנס של עד 4% מההכנסה השנתית העולמית שלה לכל הפרה. לפי דו"חות טוויטר ברבעונים האחרונים לפני רכישתה על ידי אילון מאסק, היא היתה בדרך לרשום השנה הכנסה זהה לשנה שעברה – 5 מיליארד דולר – כך שמדובר בעד 200 מיליון דולר לכל הפרה, סכום שיכול להצטבר לכמה וכמה מאות מיליוני דולרים אם אכן ייקבע שהטיפול בפרצה מהווה כמה הפרות.
בבלומברג מדגישים כי הפרצה הזו אירעה ונחשפה עוד לפני השתלטות מאסק על הרשת החברתית, אך טוענים כי הרשות האירית פותחת חקירה בנושא דווקא כעת כדי להפעיל מכבש לחצים – שלא לומר איומים – על המיליארדר, שמאז רכישת החברה רומז בצורות שונות על כוונה אפשרית לסגור את הפעילות המקומית באירופה כדי לעקוף את הצורך לשלם לעובדים במדינות האיחוד ולעמוד בכללי הרגולציה המקומיים במקביל לאלה האמריקאים. עוד באותו יום בו נסגרה הרכישה כבר איים תיירי ברטון, נציב השוק הפנימי האירופי, על מאסק לבל יסטה מציות לחוק המקומי – ומאסק מצידו פיטר את רוב עובדי טוויטר במדינות האיחוד בחודש הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה