משפט

אל ג'זירה הגישה תביעה נגד צה"ל: לפיד לא נשאר חייב

רשת "אל ג'זירה" הודיעה כי הגישה תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד צה"ל, בעקבות הירי למוות בעיתונאית הרשת שירין אבו עאקלה: "נורו ישירות על ידי כוחות הכיבוש הישראלים". לפיד הגיב: "אף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל ג'זירה"
מערכת ice | 
יאיר לפיד, שירין אבו עאקלה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, ויקיפדיה/ Al Jazeera Media Network)
רשת "אל ג'זירה" הודיעה היום (שלישי) כי הגישה תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד צה"ל, בעקבות  הירי למוות בעיתונאית הרשת שירין אבו עאקלה. הרשת הקטארית הודיעה בטוויטר כי הגישה את התביעה לאחר תחקיר שערך הצוות המשפטי שלה בנוגע למקרה.
הרשת טענה בתביעה כי "עדויות חדשות וסרטונים מראים בבירור ששירין והקולגות שלה נורו ישירות על ידי כוחות הכיבוש הישראלים. הטענה של הרשויות הישראליות ששירין נהרגה בטעות בחילופי אש היא לחלוטין לא מבוססת".
כזכור, לפני כשלושה חודשים בצה"ל הודו כי ב"סבירות גבוהה למדי" העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית נהרגה מירי לא-מכוון של לוחמי צה"ל בג'נין, במהלך חילופי אש עם חמושים פלסטינים. התקרית שבה נורתה למוות אבו עאקלה התרחשה בחודש מאי האחרון, בעיצומו של גל הטרור שכלל פיגועים בשורת ערים ויישובים בישראל.
ראש הממשלה יאיר לפיד, הגיב לתביעה שהגישה אל ג'זירה כנגד צבא ההגנה לישראל כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל ואף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל ג'זירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה