משפט

רשת הסופרמרקטים הסתבכה בענק: זה הסכום שתשלם ללקוחות

הרשת ששיווקה בחנויות הסופרמרקט שלה תרופות ללא מרשם מסוג אופיואידים תיאלץ לפצות את הלקוחות בהיקף של מיליארדי דולרים, אחרי מקרי המוות שתועדו בעקבות נטילת התרופות

מערכת ice |  1
סופרמרקט (צילום freepik, vecteezy)
וולמארט הציעה הסדר משפטי בהיקף של 3.1 מיליארד דולר ביום שלישי על אגרת האופיואידים רבי המרשם הנמכרים בבתי המרקחת שלה, והפכה לשחקן הגדול האחרון בתעשיית התרופות שהבטיחה תמיכה גדולה לממשלות ארה"ב המקומיות והשבטיות שעדיין מתמודדות עם משבר מקרי מוות ממנת יתר.
ההכרזה של ענקית הקמעונאות באה בעקבות הצעות דומות ב-2 בנובמבר משתי רשתות הפארם הגדולות בארה"ב, CVS Health ו-Walgreen, שכל אחת מהן אמרה שתשלם כ-5 מיליארד דולר.
רוב יצרניות התרופות שייצרו הכי הרבה אופיואידים וחברות הפצת התרופות הגדולות כבר הגיעו להסדרים. כאשר בתי המרקחת הגדולים ביותר מתיישבים כעת, זה מייצג שינוי בסאגת המשפטים האופיואידים. במשך שנים, השאלה הייתה האם החברות יישא באחריות למשבר של מנת יתר שהצפה של תרופות מרשם עזר להצית.
כשהמשבר עדיין משתולל, ההתמקדות כעת היא על האופן שבו ישמשו הכספים - שמסתכמים כעת ביותר מ-50 מיליארד דולר - והאם הם יסייעו לצמצם מספר שיא של מקרי מוות ממנת יתר, אפילו כשתרופות מרשם הפכו לחלק קטן יחסית מהמשבר. מגפה.
וולמארט, שבסיסה בבנטונוויל, ארק"ב אמרה בהצהרה כי היא "חולקת בתוקף" על הטענות בתביעות של מדינות וממשלות מקומיות לפיהן בתי המרקחת שלה מילאו באופן שגוי מרשמים למשככי כאבים רבי מרשם. החברה אינה מודה באחריות להסדר, אשר יהווה כ-2% מהכנסותיה הרבעוניות.
"וולמארט מאמינה שמסגרת ההתנחלות היא לטובת כל הצדדים ותספק סיוע משמעותי לקהילות ברחבי הארץ במאבק במשבר האופיואידים, כאשר הסיוע יגיע לממשלות המדינה והמקומיות מהר יותר מכל הסדר אופיואידים ארצי אחר עד כה". כך מסרה החברה בהצהרה.
עורכי דין המייצגים רשויות מקומיות אמרו שהחברה תשלם את רוב ההסדר במהלך השנה הבאה אם ​​היא תושלם. התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, אמרה בהודעה שהחברה תצטרך לציית לאמצעי פיקוח, למנוע מרשמים הונאה ולסמן מרשמים חשודים.
כמה עורכי דין ממשלתיים הציעו שוולמארט פעלה באחריות רבה יותר מבתי מרקחת אחרים בכל הקשור לאופיואידים.
"למרות שוולמארט מילאה פחות מרשמים לאופיואידים באופן משמעותי מאשר CVS או Walgreens, מאז 2018 וולמארט הייתה האקטיבית ביותר בניסיון לנטר ולשלוט בהסטת מרשם אופיואידים שנוסתה דרך בתי המרקחת שלה", אמר התובע הכללי של נברסקה דאג פיטרסון בהצהרה.
העסקאות הן תוצר של משא ומתן עם קבוצת פרקליטים של המדינה, אך הן אינן סופיות. עסקאות CVS ו-Walgreens יצטרכו להתקבל תחילה על ידי מסה קריטית של ממשלות מדינה ומקומיות לפני השלמתן.
התוכנית של וולמארט תצטרך להיות מאושרת על ידי 43 מדינות עד 15 בדצמבר, וממשלות מקומיות יוכלו לחתום על עד 31 במרץ 2023. ההקצאה של כל מדינה תלויה בחלקה בכמה ממשלות מקומיות מסכימות.
"חברות כמו וולמארט צריכות להתגבר ולעזור על ידי הבטחת תושבי פנסילבניה לקבל את משאבי הטיפול וההחלמה שהם צריכים", אמר התובע הכללי של פנסילבניה, ג'וש שפירו, שבשבוע שעבר נבחר למושל מדינתו, בהצהרה. "העסקה הזו עם וולמארט מוסיפה להתקדמות החשובה שכבר השגנו באמצעות ההסדרים שלנו עם יצרני ומפיצי האופיואידים - ועדיין לא סיימנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליקוי שמש על מאדים
    סוזי 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לכם על מה לכתוב?
    סגור