משפט

רק הבן הופיע בצוואת האם – אך בן הזוג יקבל מחצית מהדירה

לפני שהלכה לעולמה כתבה האישה שתי צוואות. אך למרות שבצוואה השנייה הורישה את כל רכושה רק לבנה – העדיף בית המשפט את הצוואה הראשונה בה הופיע גם בן הזוג שלה
מערכת ice | 
ירושה (צילום freepik)
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה העניק מחצית מדירת מנוחה לבן הזוג שלה – למרות שבצוואתה המעודכנת ביקשה להוריש את כל רכושה לבנה היחיד.
אתר פסקדין פרסם כי תחילת הפרשה באוגוסט 2017 אז חתמה המנוחה על צוואתה הראשונה לאחר שחלתה בסרטן. היא ביקשה להוריש את עיקר רכושה לבנה היחיד, למעט מחצית מהדירה שבבעלותה אותה הורישה לבן זוגה. ואולם, כעבור 4 חודשים בלבד הזמינה שוב המנוחה את עורכי דינה וחתמה על צוואה מעודכנת, בה ציוותה את כל רכושה לבנה בלבד.
בנה של המנוחה פנה לבית המשפט וטען כי יש להעדיף את הצוואה המעודכנת בה הוא היורש היחיד, שכן בין שתי הצוואות חל משבר ביחסים בין אימו לבן זוגה. בנוסף טען שאימו הוחתמה על הצוואה הראשונה כאשר הייתה במצב קשה.
לעומת זאת טען בן זוגה של המנוחה, שהתגורר עמה שנים רבות עד לפטירתה וניהל עמה משק בית משותף, כי דווקא במועד החתימה על הצוואה המאוחרת הייתה המנוחה במצב ירוד.
בית המשפט מינה מומחית לבדיקת כשירותה של המנוחה לפני החתימה על כל אחת מהצוואות. מהממצאים עלה כי המנוחה לא הייתה כשירה לחתום על הצוואה האחרונה. נשיאת בית המשפט שלי אייזנברג לא קיבלה את חוות דעת הפסיכיאטרית אשר טיפלה במנוחה לגבי כשירותה, בין היתר משום שהפסיכיאטרית הייתה מיודדת עם המשפחה ובפועל טיפלה במנוחה לפני שנים רבות, ולא הייתה ערה למצבה הרפואי העדכני.
עוד עלה כי במועד החתימה על הצוואה הראשונה נכח הבן בבית ולאחר שיצאו עורכי הדין מהחדר, הם הסבירו לבן על מה אימו חתמה, והוא לא הביע התנגדות. בנוסף ציינה השופטת כי לו רצה בן הזוג לנצל את מצבה של המנוחה, היה דואג להעביר חלק ניכר יותר מרכושה אליו. משלא עשה כן, ראוי לתת בו אמון. השופטת דחתה את ההתנגדות לצוואה המוקדמת והבן חויב לשלם לבן הזוג הוצאות משפט בסך 30,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה