משפט

נתבע לשלם פיצויים בכמיליארד דולר וכעת דורש משפט חוזר

מפיץ הקונספירציות אלכס ג'ונס טען לפני עשור שהטבח בסנדי הוק לא התקיים וכעת בית המשפט בקונטיקט קבע כי עליו לפצות את הנפגעים בסכום של 965 מיליון דולר. ג'ונס, באמצעות עורכי דינו, הגיש ערעור בטענה כי הגזימו בכוחה של הקונספירציה שלו
מערכת ice | 
אלכס גונס הקונספירטור שחוייב לשלם להורי הקורבן
בשנת 2012 אדם לאנזה בן ה-20 רצח 26 איש בהם 20 ילדים מבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט. איש הימין ומפיץ תיאוריות הקונספירציה האמריקאי אלכס ג'ונס טען כי לא מדובר באירוע אמיתי והאירוע לא קרה מעולם, אלא מדובר בשחקנים שנשכרו כחלק ממזימה לקחת את רובי האזרחים בארה"ב.
בעקבות טענות אלה, תומכיו החלו לאיים ולהטריד את משפחות הנרצחים. על פי הטענות, לחלק מהמשפחות הגיעו אנשים זרים עד לבתיהם כדי להקליט אותם, הטרידו אותם ברשתות החברתיות ואף אחד ההורים, מארק ברדן שאיבד את בנו בן ה-7 דניאל, העיד כי השתינו על קבר בנו.

בעקבות אירועים אלה, משפחות הנרצחים החליטו לא לשתוק ופנו לבית המשפט. מספר משפטים התקיימו כנגד ג'ונס גם בטקסס וגם בקונטיקט, אך פסק הדין בבית המשפט בקונטיקט תפס את הכותרות. בפסק הדין אשר התקבל ב-12.10 נפסק כי על ג'ונס לשלם 965 מיליון דולר למשפחות הנפגעים וזאת בגין הפצת השקר שלפיו מסע הירי הקטלני מעולם לא קרה והשלכות דבריו.
התביעה האשימה את ג'ונס שהצליח בזכות התיאוריות המופרכות שלו להרוויח מיליוני דולרים ולהגדיל את קהל היעד שלו. יש לציין שג'ונס סירב לשתף את בית המשפט בראיות אשר מראות אם החברה הרוויחה או לא מהפצת המידע כפי שטענה התביעה.
ביום שישי האחרון, נורם פאטיס וקווין סמית', עורכי דינו של ג'ונס הגישו ערעור בגין "משפט לא הוגן ועיוות מהותי של הצדק". "כמות הנזק שהקונספירציה עשתה כפי שהוצג במשפט חרגה מעבר לכל הגיון", טענו עורכי דינו של ג'ונס בכתב הערעור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה