משפט

"גם ככה את שחורה ולא רואים אותך": גזענות במכללה לשוטרים

קצינת משטרה בת העדה האתיופית הגישה תביעה לבית הדין האזורי בירושלים נגד מפקד המכללה הלאומית לשוטרים, שלטענתה העביר אותה מסכת השפלות בגלל צבע עורה
מערכת ice |  2
שוטר (צילום shutterstock)

קצינת המשטרה, שכיום מכהנת כקצינת חקירות נוער במטה הארצי בירושלים, הגישה תביעה בגובה 100 אלף שקל לבית הדין האזורי בעיר. בתביעה שהגישה, דיווחה השוטרת שבמהלך קורס קצינים, מפקד המחלקה דאז רפ"ק יגאל נחמני, התבטא כלפיה בגזענות. 

לפי הדיווח באתר Mynet, בכתב התביעה מתוארים אירועים שונים שבהם נחמני משפיל את התובעת בכל הזדמנות. כך למשל, כששמע שהקצינה מתגוררת בקרית עקרון, הוא אמר: "גם שם את עם השחורים". באירוע אחר נטען כי בערב חג הסיגד של העדה האתיופית, החניכה הגיעה למטווח במכללה. נחמני חיפש אותה ואמר: "גם ככה את שחורה ולא רואים אותך, ואת עומדת על אספלט שחור". מקרה נוסף שתואר בכתב התביעה קרה במהלך הכנות לטקס שהתקיים ביד ושם, ובו הקצין אמר לתובעת: "לא מספיק לך צבע העור שלך שאת עומדת בשמש?", וחזר על כך שוב למרות הפצרותיה שיפסיק.
 


עוד עולה מהתביעה שהצוערת דאז דיווחה בזמן אמת על יחסו של מפקד הקורס, שהתנצל בפניה מול כלל החניכים. לטענתה, מאז אותה התנצלות, הצוערים האחרים הפנו לה כתף קרה והשמיצו אותה על כך שהתלוננה למרות שהדברים נאמרו בלי מטרה לפגוע. לדברי התובעת, היחס העוין מצד החניכים האחרים רק החמיר עם הזמן. בעקבות היחס המנוכר מחבריה לקורס והאמירות הפוגעניות של המפקד, הקצינה תובעת את משטרת ישראל ואת הקצין בסכום של 100 אלף שקל.

תגובתה של משטרת ישראל לכתבה שפורסמה ב-Mynet: "מהפנייה עולה כי מדובר באירוע משנת 2015 שאינו מוכר לנו. כתב התביעה טרם התקבל במשטרה, ככל שיתקבל נגיב לו בבית משפט". 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ראויה להערכה !!!!
    סיגל 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שחורה כמו עם ערכים ותרבות מכהנת כקצינת חקירות נוער במטה, הארצי בירושלים, את ראויה להערכה וגאים בך !!! אדם ששופט או רואה אדם לפי צבע גזע ודת שיעשה חושבין עם עצמו ….
    סגור
  • 1.
    הנוכלים הגדולים בפוליטיקה
    מיכל רחמן 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הראשון הוא כמובן בנימין נתניהו נוכל מדופלם ,שקרן כרוני ,ובעיר אוהב כסף כמעט כמו את שרהלה
    סגור