משפט

הנחה קבועה לחצי שנה: זו הפיצוי מהחברה שהטעתה צרכנים

"אניס", שיווקה ומכרה במרשתת את המוצר "ארומה תוש" כמוצר יעיל נגד יתושים, למרות שהוא לא מחזיק ברישיון הדרוש ממשרד הבריאות לצורך שיווקו ומכירתו כאמור, הסכימה במסגרת התביעה הייצוגית לספק הנחה של 5% בכל רכישה על החשבון הסופי לחצי שנה
מערכת ice | 
איפה הסל הזול ביותר (צילום pexels פלש 90)
לפי הסכם הפשרה בתובענה הייצוגית נגד רשת "אניס", בין היתר, הציבור יוכל להיכנס לאתר רשת "אניס" ולקבל בכל רכישה 5% הנחה על החשבון הסופי, ללא סייגים ומגבלות, במשך חצי שנה.
בתביעה, שיוצגה על ידי עו"ד מיכאל לחמי, נטען כי הנתבעת, שמחזיקה ברשת חנויות הטבע "אניס", שיווקה ומכרה במרשתת את המוצר "ארומה תוש" כמוצר יעיל נגד יתושים, למרות שהוא לא מחזיק ברישיון הדרוש ממשרד הבריאות לצורך שיווקו ומכירתו כאמור. עוד נטען בתביעה, כי באתר של הנתבעת לא מוצג מידע מהותי לגבי מוצרים שנמכרים בו באופן שעלול להטעות צרכנים ובניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן. בשל כך התבקשו בתביעה סעדים כספיים בגין נזקים ממוניים ולא ממוניים שנגרמו לחברי הקבוצה, וכן סעדים הצהרתיים להפסקת הפרות הדין שנטענו בתביעה.

לאחר שכל צד לתביעה בחן את הסיכויים והסיכונים וכן את המשאבים וההוצאות הכרוכים בניהול התביעה, לעומת היתרונות והחיסכון במשאבים (לרבות הציבוריים) ביישוב התביעה על דרך הפשרה, הצדדים גיבשו הסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט, בהיעדר התנגדויות להסכם וללא מינוי בודק בהיעדר צורך בכך.
כל מי שרכש מהנתבעת, באמצעות אתר המרשתת שלה, את המוצר "ארומה תוש" בשבע השנים שקדמו למועד הגשת התביעה או מהמועד שבו פורסם המוצר לראשונה למכירה או מהמועד שבו הוצג המוצר לראשונה למכירה על-ידי הנתבעת באתר, לפי המוקדם מהשלושה; קבוצה ב: כל גולש או צרכן שנכנס לאתר המקוון של הנתבעת לצורך בחינת המוצרים שבאתר לרכישה, בשבע השנים טרם הגשת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית ועד למתן החלטה בה.
לפי הסכם הפשרה וההחלטה בו, הנתבעת לא תשווק ולא תמכור את המוצר "ארומה תוש" כמוצר ייעודי נגד יתושים – הן באופן מקוון והן בחנויות הפיזיות שלה, וזאת כל עוד המוצר לא מחזיק ברישיון הדרוש כ"תכשיר" נגד יתושים מאת משרד הבריאות. החברה תנחה את כל עובדיה לפעול בהתאם לאמור.
כמו כן, הנתבעת תתקן את האתר, כך שלגבי כל מוצר שנמכר בו: יופיעו התכונות העיקריות בשפה העברית, ובכלל זה: מרכיבי המוצר, ערכים תזונתיים (ככל שרלוונטי), כמות המוצר, הוראות והגבלות שימוש (ככל שישנן) ואזהרות (ככל שישנן). מידע כאמור יופיע באמצעות הוספת כיתוב לצד המוצר באתר או על ידי הצגת תמונה של המוצר באופן שיאפשר לגולש באתר לעיין בכל המידע שמופיע על גבי המוצר. לגבי כל מוצר ומוצר שיימכר במבצע באתר, תצוין התקופה שבה המבצע יהיה בתוקף (כלומר, יצוין לצד כל מוצר מועד תחילת המבצע ומועד סיום המבצע).האמור יבוצע בתוך 60 ימים מעת אישור הסכם הפשרה על ידי בית המשפט.
הנתבעת תעניק ללקוחות בכל רכישה שתבוצע באתר, 5% הנחה על החשבון הסופי. ההנחה תינתן במשך 6 חודשים ממועד אישור הסכם הפשרה, בכל רכישה באתר וללא סייגים ומגבלות כלשהם. באתר תופיע הודעה מתאימה ולפיה ניתנת הנחה בשיעור 5% על החשבון הסופי, כאשר ההנחה תופיע בחשבון הסופי של כל לקוח ולפני התשלום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה