משפט

האם ממציא הביטקוין מת? בית המשפט בהחלטה דרמטית

חבר מושבעים בארה"ב קבע השבוע את אחת הקביעות הדרמטיות ביותר שנאלץ חבר מושבעים לקבוע אי פעם: האם ממציא הביטקוין מת או לא
יאיר מור | 
ביטקוין (צילום freepik)
חבר מושבעים בבית משפט בפלורידה פסק השבוע את אחת מפסיקות הדין הדרמטיות ביותר בהיסטוריה: המושבעים קבעו כי ממציא הביטקוין לא מת.
 
התביעה המדוברת הוגשה על ידי איירה קליימן ומשפחתו, לאחר שאחיו, דייויד קליימן, מת ב-2013 בגיל 46. המשפחה טענה כי קליימן ושתופו לעסקים, קרייג רייט, המציאו את המטבע הקריפטוגרפי הראשון, קריפטו, יחד – ולכן חצי מ-1.1 מיליון המטבעות הראשונים שנכרו אי פעם שייכים להם. שוויים של המטבעות המדוברים עומד היום על כ-50 מיליארד דולר.
רייט – מתכנת, יזם ואיש עסקים אוסטרלי – זוהה ב-2015 כסאטושי נקאמוטו, הפרופיל המסתורי של מי שעומד מאחורי המצאת מטבעות הקריפטו שפורסמה לראשונה ב-2008. הזיהוי התבצע על ידי עיתונאים שהצליבו בין חשבונות רשת תחת שמו של נקאמוטו למספר הטלפון של רייט. זאת, כשנה לאחר שתחקיר קודם שטען כי נקאמוטו הוא דוריאן סאטושי נקאמוטו, אזרח אמריקאי ממוצא יפני, הוכחש נמרצות על יד נקאמוטו האמתי ונקאמוטו הווירטואלי כאחד.
כאמור, משפחתו של שותפו לעסקים של רייט תבעה אותו, בטענה כי השניים פיתחו את המטבע יחד ולכן חצי מהמטבעות המקוריים שייכים להם. רייט, שבעבר טען שהוא מסוגל להוכיח שאותם מטבעות ראשונים נמצאים בשליטתו אך מעולם לא עשה זאת, לא טען במשפט כי אינו נקאמטו, אלא כי הוא אינו חייב למשפחתו דבר, מאחר שהשותפות ביניהם לא היתה קשורה להמצאת הביטקוין.
המושבעים קבעו, כאמור, כי רייט לא יחוייב להעביר חצי מהביטקוינים המדוברים למשפחת קליימן – מה שעשוי היה לפתור את המסתורין סביב השאלה האם הוא נקאמוטו או לא – אך חייב אותו לשלם 100 מיליון דולר לחברה שהקים יחד עם קליימן על קניין רוחני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה