משפט

גוגל נתבעת בארה"ב על שיתוף פעולה עם פייסבוק ליצירת מונופול בשוק הפרסום

גוגל השתמשה בכוחה להרחקת כל תחרות אפשרית אל מול המפרסמים, ועל הדרך גם הושיטה יד לשלום ליריבתה הגדולה ביותר בשוק הפרסום, פייסבוק, כדי ליצור מונופול מוחלט. טקסס ועוד תשע מדינות תובעות עכשיו על הנזקים שגרמה ענקית הטכנולוגיה
יהודה לוינגר | 
גוגל (צילום pexels)
גוגל מסתבכת משפטית. עשר מדינות בארה"ב הגישו תביעה אתמול בטקסס (רביעי) נגד ענקית הטכנולוגיה והאשימו אותה בשיתוף פעולה לא חוקי עם פייסבוק בהפרת ההגבלים העסקיים, כדי להגביר את עסקי הפרסום שלה תוך כדי הפיכתה למונופול.
המדינות תבעו פיצויים מגוגל ששולטת על שליש מתעשיית הפרסום העולמית, בגין נזקים ואף דרשה לאלץ את גוגל לוותר על חלק מנכסיה בגלל המונופול של החברה בעולם הפרסום.
על פי התביעה, גוגל הפרה את חוק ההגבלים העסקיים בארה"ב ועשתה שימוש לרעה במונופול שיש לה בעולם הפרסום, העדפות במכרזים לפרסום מודעות גם אל מול כאלו שמציעים מחירים גבוהים יותר, ובנוסף מחייבים בסכומים גבוהים את מפרסמי המודעות שמשתמשים בפלטפורמה של גוגל. עוד על פי כתב התביעה: גוגל הורידה את שכר הפרסום לאפסי כדי להשיג עדיפות כלפי מתחרים, והשתמשה בכוחה בערמומיות כדי לתווך בין מו"לים ומפרסמים כדי לחלץ עמלות גבוהות משני הצדדים.
בנוסף, גוגל עשתה יד אחת עם פייסבוק - שביחד מחזיקות שתי החברות במחצית עולם הפרסום - כדי ליצור מונופול מוחלט, דרך הסכם בלתי חוקי עם הרשת החברתית כדי ליצור הרחקה של שאר המפרסמים. 
כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שמוגשת נגד גוגל תביעה בארה"ב, והתביעה שהוגשה בטקסס על ידי 10 מדינות היא התלונה השנייה שהוגשה על ידי רשויות בארה"ב, והרביעית בסדרת תביעות פדרליות כדי לנסות ולרסן את ההתנהגות הרעה, כביכול, של חברות הענק.
בגוגל לא התייחסו לתביעה ברצינות וכינו אותה כחסרת ערך ואף הוסיפו כי גולשים משתמשים בגוגל בגלל שהם בוחרים בכך - ואף אחד לא כופה על אנשים להשתמש בפלטפורמה של ענקית הטכנולוגיה וישנן חלופות אחרות. בפייסבוק שמרו על שתיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה