חדשות

בנט או חולדאי: גנץ בהצהרה דרמטית, למי יחבור כדי להציל את כחול לבן?

יו''ר מפלגת כחול לבן צפוי לנאום הערב ולהודיע על עתידה הפוליטי של מפלגתו. צפוי להודיע על חיבורים. אלו האפשרויות שניצבות בפני בני גנץ: מחבירה לנפתלי בנט ועד לאיחוד שותפות הרמטכ''לים
ארנולד נטייב |  3
בני גנץ (צילום יונתן סינדל פלאש 90)

יו''ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ צפוי לצאת הערב (שני), בשעה 20:00 בהצהרה כאשר על פי אנשיו תהיה "דרמטית", על המשך עתידה של מפלגת כחול לבן ועל חבירה אפשרית למפלגות נוספות; אלו האפשרויות המרכזיות שניצבות לפניו של בני גנץ. 

בימים האחרונים התגברו השמועות כי בני גנץ צפוי לחבור לנפתלי בנט לאיחוד עם מפלגת ימינה. מוקדם יותר היום, חבר מפלגת ימינה בצלאל סמוטריץ' אמר לרדיו 103FM כי נפתלי בנט, מנהל משא ומתן עם בני גנץ באופן חד משמעי. עוד אמר: "אני אגב, שומע את ההתנהלות שלו בעיקר דרך התקשורת, הוא מסרב לנהל משא ומתן ענייני, אבל שוב מנוי וגמור איתו, אני שומע שהוא מביא את אבוהב, אני שומע שהוא מנהל משא ומתן עם גנץ". 
גם נפתלי בנט לא פסל את האפשרות על חבירה אפשרית של ימינה וכחול לבן, אך אמר כי הדבר, אם ייעשה יהיה אחרי הבחירות.
אך האם החבירה תגיע דווקא למפלגת ''הישראלים''? מפלגתו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי מתרסקת בסקרים ועומדת על 5 מנדטים בלבד בדומה לבני גנץ. עם כי חשוב לזכור כי מספר 2 במפלגתו של חולדאי הוא אבי ניסנקורן שהספיק להסתכסך עם יו''ר המפלגה הקודם שלו כשעזב את כחול לבן. גם חולדאי הספיק לתקוף את גנץ כשאמר שהוא מפחד מבנימין נתניהו. אם אכן איחוד כזה יקרה, סימן שהמטרה המשותפת של השניים להחלפת נתניהו, חשובה יותר ממשחקי האגו בתקשורת. 
האופציה השלישית והקצת יותר מפתיעה היא חבירה של בני גנץ לישראל ביתנו, של אביגדור ליברמן. יו''ר ישראל ביתנו הצהיר אתמול כי הוא פועל להקמת בלוק משותף עם ימינה, תקווה חדשה ויש עתיד לקראת הבחירות הקרובות, אך לא הזכיר במפלגות שמנה את בני גנץ וכחול לבן, האם זה סולל את האפשרות לאיחוד אפשרי בין השניים? גם ליברמן הספיק לתקוף את גנץ בעבר כשהשווה אותו ל- "סמרטוט רב פעמי".
אפשרויות נוספות שעומדת בפני גנץ הן: חבירה למשה בוגי יעלון למפלגת תל''ם שתאחד במעט את כחול לבן המיתולוגית ותחזיר לשיתוף פעולה את שני הרמטכ''לים לשעבר. אפשרות אחרונה שנציג בפניכם היא הצטרפות למפלגת "תנופה" של עופר שלח שפרש מיש עתיד, כאשר השניים שיתפו גם כן פעולה יחד בעבר תחת כחול לבן, כאשר המטרה המשותפת היא החלפת שלטונו של בנימין נתניהו.  
מפלגת כחול-לבן עומדת בסקרים האחרונים על 5-6 מנדטים בלבד, ונראה כי לגנץ רק חיבור יוכל להוביל את מפלגתו מעל אחוז החסימה. האם גנץ יוכל להחזיר את עצמו לקדמת הבמה הפוליטית?

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממש עלבון שבאיש הזה היה רמטכ"ל. (ל"ת)
    ז 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בדיחה
    רוני 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באמת בדיחה
    סגור
  • 1.
    חיבור לגנץ
    אלכס 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפלגה שתתחבר עם גנץ מסתכנת באבדן קולותויצא שכרה בהפסדה. זו המציאות המרה הטרגית של האיש הזה
    סגור