בריאות

משפחות החטופים לצלב האדום: "תדאגו לחטופים הישראלים, לא רק לפלסטינים"

בתחילת השבוע, הגיעה למקסיקו משלחת של בני משפחות החטופים והנרצחים בפעם הראשונה באמריקה הלטינית. בני המשפחות נפגשו עם ראשי מדינות, חברי פרלמנט, נציגי ארגוני סיוע ועיתונאים, במטרה להפעיל לחץ בינלאומי להשבת החטופים ולפעולות כנגד החמאס
מערכת ice | 
משפחות החטופים במקסיקו (צילום משרד התפוצות)
בתחילת השבוע, הגיעה למקסיקו משלחת של בני משפחות החטופים במסגרת מסעות ההסברה שיזם ממשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, בשיתוף משרד החוץ ומנהלת עמ״י. זו המשלחת השישית שיוצאת בשבועיים האחרונים, והראשונה לאמריקה הלטינית. עד כה התקיימו משלחות בלונדון, רומא, ארצות הברית, קנדה ובריסל. 
בני המשפחות נפגשו עם ראשי מדינות, חברי פרלמנט, נציגי ארגוני סיוע ועיתונאים, במטרה להפעיל לחץ בינלאומי להשבת החטופים ולפעולות כנגד החמאס.  בני המשפחות צפויים להיפגש עם חברי שני בתי הנבחרים של מקסיקו - הסנאט והקונגרס ועם סגן הקרדינל הקתולי של מקסיקו, בישוף סלבדור גונסלס מוראלס. 
המשלחת תיפגש גם עם בכירים במשרד החוץ של מקסיקו ותקיים פגישה עם אנשי הקהילה היהודית המקומית. כמו כן, בני המשפחות יתראיינו לכלי תקשורת מקסיקנים במטרה להעלות מודעות לסוגיית החזרת החטופים. לאחר הביקור במקסיקו תגיע המשלחת גם למיאמי (ארה"ב), שם ישתתפו חברי המשלחת בכנס ראשי ערים למאבק באנטישמיות.
במשלחת יקחו חלק ריקרדו גריצ׳נר, שאחיינו עומר נחטף לעזה מפסטיבל נובה ברעים; נטליה קסרוטי, אמו של קשת שנרצח במסיבה ברעים; דיאגו אנגלברט, שארבעה בני משפחתו חטופים בעזה, בהם שתי ילדות. כמו כן, יצטרפו למשלחת במקסיקו אמה ואחיה של אילנה גריצבסקי, שנחטפה לעזה מביתה בקיבוץ ניר עוז, יחד עם בן זוגה מתן צנגאוקר. האם, מרים קמחי, ואחיה של אילנה, חיים גריצבסקי, מתגוררים במקסיקו.
נטליה קסרוטי, אמו של קשת שנרצח במסיבה ברעים: ״איבדתי את הדבר הכי גדול של החיים שלי, איבדתי את הבן שלי, שהיה סמל לחיבור לבבות. אני יוצאת למשלחת כדי להגביר את האהדה הציבורית לישראל, וכדי לחזק ולהתחזק מהקהילות היהודיות. 
צריך להבהיר שזוועות כאלה כמו שהתרחשו ב-7.10 לא יכולות להתקיים ללא פעולות הגנה על מצד ישראל. אזרחים תמימים וחפים מפשע, בהם תינוקות וקשישים נחטפו על ידי ארגון טרור חמאס. הם צריכים לחזור באופן מידי הביתה. אסור שיפגעו בהם, אסור שיחסירו מהם דבר בזמן השבי, הם חייבים לקבל ביקורים סדירים של הצלב האדום״. 
דיאגו אנגלברט, שארבעה בני משפחתו חטופים בעזה, בהם שתי ילדות, מיקה (18), ויובל (11): "אני יוצא למשלחת כדי לפעול להחזרת כל החטופים בחזרה למשפחות שלהם. החטופים הם אזרחים שצריך להשיבם עכשיו הביתה ללא שום משא ומתן.
"כמו כן ארצה להעביר מסר לצלב האדום שאם הם דואגים לשלומם של הפלסטינים הם צריכים לדאוג גם לכלל החטופים הישראלים. הם חייבים להיכנס לעזה ולבדוק מה מצבם החטופים ואם צריך להעביר אליהם סיוע רפואי. אני רוצה לקום בבוקר ולחזור אחורה לשגרה של ה-6.10, כי ב-7.10 בשעה 6:30 כל העולם שלי התהפך״.
מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות אבי כהן סקלי: "החזרת החטופים היא משימה לאומית ראשונה במעלה. אנו נאבקים על דעת הקהל בכל העולם באמצעות משלחות הסברה של בני משפחות החטופים והנרצחים במטרה לקדם את שחרור החטופים ולהעלות את המודעות בנוגע למה עבר על עם ישראל ב-.7 באוקטובר. כל העולם צריך להישיר מבט לזוועה שחולל ארגון הטרור חמאס בישראל לפעול למען שחרור החטופים".
פרטי הרקע על חברי המשלחת: ריקרדו גריצ׳נר, אחיינו עומר נחטף לעזה. בשבת ה-7 באוקטובר בילה עומר אחיינו (22) במסיבה ברעים עם ידידתו קים דמתי. המסיבה הופסקה עם פרוץ האזעקות וחדירת המחבלים לישראל. עומר דיבר עם אמו בטלפון וסיפר שיש אזעקות וטילים באזור ושהוא מחפש היכן להסתתר.
בהמשך מצא מקום מסתור במיגונית וכתב לאמו בוואטסאפ שהוא שומע ירי וקולות. בשעה 7:40 הוא כתב לה "אני מת מפחד" ומאז נותק הקשר. בשבת בצהריים הגיעו לידיהם תמונות בהן עומר כבול בידיו, מוכה ונראה סובל מאוד וסרטון בו הוא שוכב בטנדר כשהמחבלים מעל ראשו והוא נחטף לעזה. ידידתו קים דמתי, אזרחית אירית, נרצחה. עומר סובל ממחלת קוליטיס כרונית והתייצב לאחרונה, אך במצב סטרס המחלה מתגברת והוא זקוק לתרופות.
נטליה קסרוטי, אמו של קשת שנרצח במסיבה ברעים. ביום שבת, 7 באוקטובר, השתתף בנה קשת (21), במסיבה ברעים עם חבריו הטובים. ככל הנראה היה מהראשונים שנטבחו לפנות בוקר ולא הספיק ליצור קשר עם המשפחה לפני שנרצח.
קשת, בן הקיבוץ סמר שבחבל אילות, התקשר לאחד מחבריו למסיבה כשקרה הפיגוע ואמר לו: 'משהו רע קורה' וסיפר שהוא נפצע ברגלו עקב פגיעת רכב, בכאוס ששרר באירוע. משפחתו רתמה רבים ברחבי העולם לחיפוש אחריו או אחר כל בדל מידע, אמו נטליה חזרה ושבה לבתי החולים באזור כדי למצוא אותו - אך לבסוף התקבלה הבשורה המרה על אודות הירצחו.
דיאגו אנגלברט, ארבעה בני משפחתו חטופים בעזה, בהם שתי ילדות. בעקבות האזעקות ב-7 לאוקטובר, הוא התקשר לקארינה (51), אחותו הגדולה, והתעניין בשלום רונן (54), בעלה. רונן וקארינה גרים בקיבוץ ניר עוז כשהבית שלהם ממוקם 20 מטר מהגדר.
רונן חובש מתנדב, יצא עם הציוד שלו כשהתחיל האירוע. ב-09:30 בבוקר הוא דיבר לאחרונה עם קארינה. שתי בנותיהם, מיקה (18), שעושה שנת שירות עם ילדים על הרצף ויובל (11) היו בבית. בנם הבכור תום (21), לוחם, היה בשבת בבסיס. לאחר שלא הצליח להשיג את קארינה בטלפון,  דיאגו הבין שהמחבלים נמצאים בבית שלה. 
ומאז, נותק הקשר עם המשפחה. דיאגו שלח הודעות לקארינה והבנות אך לא קיבל מענה. ב-3 לפנות בוקר מרכז הקיבוץ הודיע לדיאגו שקארינה, רונן והילדות נחטפו. כאשר בישרו לתום, בנם, את הבשורה הקשה, דיאגו אסף אותו מהבסיס וכרגע תום גר אצלו.
מרים קמחי וחיים גריצבסקי. בתה של מרים ואחותו של חיים חטופה יחד עם בן זוגה בתה של מרים, אילנה גריצבסקי (30) נחטפה מקיבוץ ניר עוז יחד עם בן זוגה מתן (24). ביתם היה בין הבתים הראשונים שהמחבלים השתלטו עליהם. אילנה עלתה ארצה לפני 14 שנה ממקסיקו בתכנית נעל"ה, אמה ואחיה עדיין מתגוררים שם.
בתוך כך, משלחת משפחות החטופים והנרצחים הצטלמה לצד מיצג במקסיקו, במסגרתו 60 אמנים מקומיים התגייסו בתוך ימים ספורים ויצרו 240 יצירות אמנות על הכיסאות עם התאמה של הכיסא לזהות החטוף.
המיצג לחטופים במקסיקו (צילום: משרד התפוצות)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה