בריאות

יוזמה בכנסת: "להאריך את חופשת הלידה לנשים שבעליהן נמצאים בחזית"

חברי כנסת פנו במכתב לשר העבודה יואב בן צור בבקשה כי יורה להאריך את חופשת הלידה לנשים אשר בעליהן נמצאים בחזית. את המכתב יזמה ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית 
דוד זולדן | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
19 חברי כנסת פנו במכתב לשר העבודה יואב בן צור בבקשה כי יורה להאריך את חופשת הלידה לנשים אשר בעליהן נמצאים בחזית. במכתב ביוזמתה של ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) כתבו החתומים: "מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', אשר נכפתה עלינו בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מרצועת עזה על יישובי הדרום והעוטף ביום שבת, כ"ב בתשרי התשפ"ד, הגיעו אלינו פניות רבות בבקשה להאריך את חופשת הלידה עבור נשים אשר בעליהן נמצאים בחזית".
בהמשך המכתב הם מציינים כי: "בעקבות מצב החירום עליו הכריזה מדינת ישראל, התגייסו למערך המילואים כ - 300,000 איש ואשה, מהם אבות טריים לתינוקות שנולדו בעת האחרונה אשר נשותיהם נשארו בעורף לבדן בעיצומה של חופשת הלידה. נשים אלו מצטרפות לאימהות הטריות מקרב אנשי הקבע והסדיר שגם הן טרם חזרו מחופשת הלידה שלהן". 
עוד מציינים חברי הכנסת: "מצב זה בו אימהות טריות נאלצות לגדל את תינוקן לבדן הרחק מבעליהן, מציב בפניהן אתגרים רבים לחזור לשגרת יומן. חזרה לשגרה אחרי לידה היא תמיד מורכבת, אך בהיעדר הבעל המסייע לה פיזית ותומך בה נפשית, היא מורכבת עוד יותר. שכן האישה נאלצת להמציא כוחות יש מאין כדי לגדל את הרך הנולד במלוא תשומת הלב מחד גיסא, ומאידך גיסא להמשיך ולגדל את שאר הילדים, אם ישנם, כל זאת מבלי לוותר על החזקת הבית 'עומד על תילו', פיזית וכלכלית, כמעט לבדה. אתגר זה מתעצם שבעתיים בתקופת מלחמה בה המתח והחרדה היא מנת חלקם של אזרחים רבים, ובמקרים מסוימים אף קיים חשש מוחשי לחיי הבעל". 
לסיום כותבים חברי הכנסת: "אנו מאמינים כי הארכת חופשת הלידה עבור אותן נשים מהווה פתרון הולם שכן הוא יוכל להקל עליהן מבחינה כלכלית ובכך לתרום לתחושת הביטחון שלהן וממילא גם לחוסנם הנפשי של בני משפחותיהן".
"הדאגה לנשים אלו הוא אינטרס לאומי. שכן, הצלחה בחזית בהתגברות על האויב תלויה בין היתר, מלבד בורא עולם שכן "אלמלא הקב"ה עוזרו אין יכול לו", בחוסנו הנפשי של העורף. כאשר הבית בעורף רגוע, המורל בחזית עולה. האב והבעל בחזית יהיה רגוע יותר אם ידע כי המדינה דואגת לאשתו וילדיו וממילא יוכל בראש שקט, עד כמה שניתן, להיות מרוכז בלחימה. לפיכך, אנו פונים אליך, השר האחראי על הביטוח הלאומי, בבקשה דחופה להורות על הארכת חופשת הלידה לנשות המגויסים בהלימה לתקופת המלחמה או לזמן קצוב אחר".
על המכתב חתומים חברי הכנסת לימור סון הר מלך, אלמוג כהן, צביקה פוגל, יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) קטי שטרית, חנוך מיליביצקי, חוה אתי עטיה, צגה מלקו, אושר שקלים, בועז ביסמוט, אריאל קלנר (הליכוד), אוהד טל, משה סלומון, (הציונות הדתית), יונתן משריקי, אברהם בצלאל, ארז מלול (ש"ס) מיכאל ביטון, שרן השכל (המחנה הממלכתי)  אליהו ברוכי (יהדות התורה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה