בריאות

משרד הבריאות מזהיר: יש להרתיח את המים

בהודעה שהופצה מטעמו, הונחו תושבי שדי חמד על ידי משרד הבריאות כי עליהם להרתיח את מי השתייה והבישול עד להודעה החדשה. ההחרגה: רק עבור צרכי רחצה וסניטציה
מערכת ice | 
בדיקות מי שתייה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בתקופה האחרונה נראה שתחום בריאות הציבור, שנחשב על פי רוב לפופולרי במידה מועטה יחסית, שב לכותרות לאור האזכורים החוזרים למגפת הקורונה שמתדפקת על דלתנו בחזרה. עתה, משרד הבריאות מפרסם הנחייה חריגה עבור תושבי היישוב שדי חמד, לפיה עליהם להרתיח את המים שבהם יעשו שימוש עד להודעה חדשה.
חובת ההרתחה מוטלת לפני שתייה, בישול, הכנת מזון, הכנת תרופות וצחצוח שיניים. ההחלטה פורסמה לאחר שנצפו תוצאות מיקרוביאליות חריגות שהתקבלו במסגרת דיגום שגרתי של מי השתייה בישוב. עם זאת, משרד הבריאות מחריג את הצורך בהרתחה במקרים מסוימים, וקובע כי להשתמש במים לצרכי רחצה וסניטציה.

לדברי משרד הבריאות, היישוב נדרש לטפל בחריגות שהתקבלו ולבצע דגימות חוזרות. שדי חמד הוא מושב בשרון הסמוך לכפר סבא, הוא שייך למועצה האזורית דרום השרון, וממוקם סמוך לשני נחלים - מדרום ומצפון: נחל קנה ונחל הדס בהתאמה. לפני כחודש וחצי הודיע המשרד גם לתושבי הישוב חנתון שבמועצה האזורית עמק יזרעאל כי עליהם להרתיח את המים, גם במקרה זה בעקבות חריגות שהתקבלו בבדיקות שנערכו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה